سینمای ایران را می شناسیم/ از ساخت فیلم مشترک با ایران استقبال می کنیم
سینمای ایران را می شناسیم/ از ساخت فیلم مشترک با ایران استقبال می کنیم

به گزارش تایسیز اذربایجان ، در حاشیه اکران فیلم فرزند هیچ کس به کارگردانی ووک ریشومویچ ، میرولیو ووچکویچ ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: برگزاری هفته فیلم صربستان در ایران اتفاق خیلی خوبی است تا ما بتوانیم جوانان فیلمساز خود را معرفی کنیم و به علاوه با توجه به اینکه به دنبال تعامل بیشتر با […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، در حاشیه اکران فیلم فرزند هیچ کس به کارگردانی ووک ریشومویچ ، میرولیو ووچکویچ ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: برگزاری هفته فیلم صربستان در ایران اتفاق خیلی خوبی است تا ما بتوانیم جوانان فیلمساز خود را معرفی کنیم و به علاوه با توجه به اینکه به دنبال تعامل بیشتر با سینمای ایران هستیم، نیاز داریم که یکدیگر را بیشتر بشناسیم.

وی افزود: برای این رویداد من ۲۶ فیلم از ژانرهای مختلف از کارگردانان صربستان انتخاب کردم که ۷ فیلم از این تعداد برای نمایش در این هفته برگزیده شدند.

ووچکویچ تأکید کرد: من می خواهم که با سینمای ایران کار کنیم و علایق مشترک را پیدا کنیم و در ضمن چهارچوب قانونی همکاری با سینمای ایران را نیز ایجاد کنیم تا توافق نامه برای تولیدات مشترک و توزیع مشترک آثار امضا شود.

مدیرروابط بین الملل مرکز فیلم صربستان تأکید کرد: برای انجم کار مشترکبا فیلمسازنیرانی سخت کار می کنیم.

بر اساس این گزارش، ووک ریشومویچ، کارگردان فیلم “فرزند هیچکس” که در پردیس ستاره باران اکران شد، گفت: اینکه مردمی با زبان و فرهنگ و تاریخ متفاوت فیلم من را ببینند برای من حس بسیار خوبی دارد و صلا هدف من از ساخت این فیلم این بود که مخاطبان بیشتری کارم را تماشا کنند و من بتوانم واکنش های مردم را دریافت کنم.

وی در خصوص داستان فیلم خود افزود : داستان فیلم بر اساس اتفاقات واقعی است. همسر من آنا تومویچ که در نوشتن فیلم نامه به من کمک کرد در یتیم خانه ای در بلگراد کار می کرد و سرپرست یتیم خانه داستان پسربچه ای را در سه یا چهار جمله برای او تعریف کرده بود که در بحبوحه جنگ های داخلی بوسنی و یوگسلاوی از خانواده دور افتاده بود و بعداز سه یا چهار سال که می خواست به زندگی اجتماعی برگردد در واقعه جدایی یوگسلاوی و بوسنی دوبار به بوسنی برگردانده شد.

ریشومویچ گفت: در ساختاین فیلم از فیلم های ایرانی بادکنک سفید ساخته جعفر پناهی و باشو غریبه کوچک ساخته بهرام بیضایی تأثیراتی گرفته ام. سینما ایران برای من اهمیت دارد چراکه اتراطی قوی میان نئورئالیسم و داستان اصیل و ساده در ان وجود دارد.

وی تأکید کرد:در فیلم هایبعدی نیز به دنبال داستان هایی در مورد آدم های واقعی خواهم رفت چیزی که در سینمای صربستان کمتر به آن پرداخت شده است.

این کارگردان جوان همچنین ادامه داد: در من انگیزه ی عجیبی برای ساخت فیلم با هیچ چیز هست و برای تولید یک اثر خوب فقط نیاز به یک دوربین و یک داستان بسیار قوی دارم و از این پس هم می خواهم فیلم هایی اجتماعی و در مورد مردم بسازم.

گفتنی است، فیلم فرزند هیچکس در قالب هفته فیلم صربستان در ایران  که با همت موسسه هنر و تجربه در سه شهر تهران، تبریزوشیراز برگزار شد، در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.