شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی بیش از سه و نیم میلیون دلار صادرات داشتند
شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی بیش از سه و نیم میلیون دلار صادرات داشتند

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک طی ۹ ماهه سال جاری بیش از سه و نیم میلیون دلار صادرات داشتند. سعید جعفری راد گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش نقش آنها در تولید و […]

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک طی ۹ ماهه سال جاری بیش از سه و نیم میلیون دلار صادرات داشتند.

سعید جعفری راد گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش نقش آنها در تولید و صادرات و بر اساس سیاست گذاری صورت‌ گرفته بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون حمایت مستقیم مالی از واحدهای فناور استان انجام پذیرفته است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴۱ شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری و ۲۶۲ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند، گفت: گردش مالی شرکت های فناور بیش از ۵۱۸ میلیارد تومان و میزان فروش آنها از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

جعفری راد خاطرنشان کرد: برای بیشتر از پنج هزار و ۲۳۱ نفر در واحدهای فناوری به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و همین موضوع موجب افزایش برنامه حمایتی پارک علم و فناوری استان از شرکت های فناور و دانش بنیان شده است.

اولین مرکز نوآوری صنایع غذایی در استان آذربایجان شرقی تاسیس می شود

وی با اشاره به ظرفیت ها و نیازهای توسعه‌ای استان در حوزه صنایع غذایی گفت: در راستای توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و در راستای حمایت از ایده‌های نو و فناورانه به ویژه زمینه های مرتبط، تفاهم نامه راه اندازی اولین مرکز نوآوری با محوریت صنایع غذایی در استان با مشارکت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و گروه صنعتی سن ایچ امضا و مبادله شد.

جعفری راد با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی در ماه گذشته گفت: ۲۰ محصول جدید از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور استان در این نمایشگاه رونمایی شد .

در حال حاضر ۲۶۲ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۷۲ مورد از آنها در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

پارک علمی وفناوری آذربایجان شرقی با نیت گسترش ارتباطات تحقیقاتی صنایع موجود در منطقه با واحد های تحقیقاتی و دانشگاههای منطقه شکل گرفته است.