شهرداری تبریز با آمار به ضعف خود اذعان کرد
شهرداری تبریز با آمار به ضعف خود اذعان کرد

افزایش تعدد آمار طی دو روز برفی اخیر تبریز حکایت نقص خدمات رسانی توسط مدیریت شهری را به وضوح بیان می کند. شهرداری تبریز با آمار به ضعف خود اذعان کردبه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آمار ندادن گاهی بهتر از آمار دادن است. مدیرکل بازرسی، ارزشیابی و رسیدگی به شکایات شهرداری تبریز پیرامون دو […]


افزایش تعدد آمار طی دو روز برفی اخیر تبریز حکایت نقص خدمات رسانی توسط مدیریت شهری را به وضوح بیان می کند.

شهرداری تبریز با آمار به ضعف خود اذعان کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آمار ندادن گاهی بهتر از آمار دادن است. مدیرکل بازرسی، ارزشیابی و رسیدگی به شکایات شهرداری تبریز پیرامون دو روز بارش برف در تبریز گفته است بیش از ۴ هزار تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ ثبت شده است. تراب محمدی آمار دقیق تماس را هم دارد و اعلام کرد: روز پنجشنبه ۱۷۶۱ تماس و روز جمعه نیز ۲۴۱۹ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز ثبت شده است.

افزایش تعدد آمار طی دو روز حکایت نقص خدمات رسانی توسط مدیریت شهری را به وضوح بیان می کند. شهروندان در دو روز برفی شاکی از وضع موجود خواستار حل مشکلات خود می شوند و در این حال چیزی بنام آمار تماس به اوج خود می رسد.

جالب این که سیستم ۱۳۷ که طی تماس شهروندان از دادن کد رهگیری به آنها عاجز است،به گفته مسوول ۱۳۷ شهرداری تبریز کارش را خوب بلد است وی در پایان خبر چنین گفته است: همه تماس های دریافتی از سوی این اداره، جهت بررسی و رفع مشکل به معاونت های خدمات مناطق ارجاع داده شده و به اغلب موارد نیز رسیدگی شده است.

۲۰۰۰ تماس در روز یعنی ۲۰۰۰ درخواست ؛ و این یعنی برای هر دقیقه حدود ۱.۵ درخواست توسط شهروندان به ثبت رسیده است.

مسوول ۱۳۷ مجموعه شهردای تبریز مدعی است اغلب موارد رسیدگی شده است سئوال اینکه کدام توان در مجموعه خدمات رسانی شهر خلق شده است که مضاف بر کارهای بر زمین مانده اش توانسته اغلب موارد را رسیدگی کند؟ نکته ماجرا جایی است که این مجموعه اگر در کار خود موفق به انجام امور می شد این همه درخواست در این مجموعه ثبت نمی شد!

این مجموعه طی تماس شهروندان عاجز از دادن کد پیگیری به شهروندان است و تنها به عنوان یک توصیه گر می تواند از مجموعه خدماتی شهر خواهش کند تا موارد ارسالی را به انجام رساند و حتی مشاهده شده است در مواردی تلفن معاونت خدمات منطقه را به شهروندان داده اند تا خودشان هم مشکلات را به نحو احسن بیان کنند.

پاسخگوی ۱۳۷ با ۳۰ خط در معرفی خود چنین درج کرده است: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، مدیریت واحد شهری را از مهمترین وظایف خود دانسته و با آگاهی از تحولات اخیر در عرصه کار و روابط اجتماعی گام های متعددی را برداشته است. مرکز سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) فرصتی برای مشارکت شهروندان و متقابلاً ایجاد زمینه بررسی میزان آشنائی ، بهره گیری و رضایتمندی شهروندان به عنوان مخاطبان و مشتریان این مر کز را فراهم ساخته است. مولفه های مهم سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) پویایی، کارآمدی ، اجتناب از گستردگی بیش از حد، کنترل و تحلیل اطلاعات ، آموزش، ارتقاءعلمی و توانمند سازی منابع انسانی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات می باشد.

با تمام انتقادات صورت گرفته امید است این مجموعه با مدیریت منسجم بتواند علاوه بر انعکاس مطالبات شهروندان که خود یک گام رو به جلو محسوب می شود، خود بازوی محکم و پشتوانه اعتماد شهروندان در جهت احیای حقوق شهروندی از سمت مدیریت شهری باشد و با تلاش مسؤولین ضمن ارائه شماره پیگیری هر درخواست به مطالبات مردم جامه عمل بپوشاند.