شهرداری هرچه سریعتر مناطق گردشگری اهر را ساماندهی کند
شهرداری هرچه سریعتر مناطق گردشگری اهر را ساماندهی کند

معاون فرماندار اهر خواستار ساماندهی و رسیدگی سریع به مناطق گردشگری این شهرستان از جمله سد ستارخان و پارک جنگلی فندقلو از سوی شهرداری شد.      به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا ، مدد سمندری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن انتقاد از شهرداری اهر به جهت […]

معاون فرماندار اهر خواستار ساماندهی و رسیدگی سریع به مناطق گردشگری این شهرستان از جمله سد ستارخان و پارک جنگلی فندقلو از سوی شهرداری شد. 
 
 
به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا ، مدد سمندری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن انتقاد از شهرداری اهر به جهت عدم رسیدگی به وضعیت عمومی سد ستارخان و پارک جنگلی فندقلو  افزود: متأسفانه با گذشت چند ماه از واگذاری این دو مجموعه به شهرداری هیچ اقدام قابل توجهی در این مکانها انجام نشده و به حال خود رها شده است. 
 
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری و عوامل ذیربط در ساماندهی وضعیت این دو مکان نمونه گردشگری اهر اقدامات اساسی انجام دهند تا از این پس شاهد نارضایتی شهروندان و گردشگران در بازدید از این مناطق نباشیم. 
 
 
معاون فرماندار اهر همچنین بر اتمام سریع مرمت محوطه بقعه شیخ شهاب الدین اهر تأکید کرد و افزود: بقعه شیخ شهاب الدین اهری یکی از مناطق تاریخی و منحصر به فرد منطقه ارسباران بوده و مکانی برای جذب گردشگر می باشد که عدم بازسازی و مرمت به موقع آن باعث ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و گردشگران از این مکان تاریخی شده است. 
 
 
سمندری افزود: امیدواریم با تسریع در روند بازسازی و مرمت محوطه و مجموعه تاریخی بقعه شیخ شهاب و حصار خشتی آن بار دیگر این فیروزه منطقه ارسباران مانند گذشته برای بازدید کنندگان از این اثر تاریخی مهیاء شده و زمینه برای ثبت جهانی شدن آن فراهم شود. 
 
 
شهردار اهر نیز در این جلسه اعلام کرد: به جهت وضعیت نامناسب مالی و کمبود اعتبار شهرداری توانایی اداره مناطق گردشگری سد ستارخان و فندقلو را ندارد.
 
 
کمال امید گفت: طی نامه ای واگذاری این دو مجموعه گردشگری را به بخش خصوصی جهت تأیید و تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال شده که به محض تأئید از سوی شورا مقدمات واگذاری آنها با نظارت شهرداری انجام خواهد شد.
 
 
وی افزود: بهبود وضعیت شهرداری و شورای شهر در گرو همراهی و همکاری مردم میسر است و انتظار داریم ادارات و نهادها و مردم با پرداخت بدهی ها به شهرداری این نهاد مردمی را در خدمت رسانی به شهروندان و توسعه و عمران و آبادانی شهر کمک نمایند.
 
 
وی گفت: متأسفانه برخی مشکلات مالی باعث شده حقوق کارکنان و کارگران خدمات شهری به تعویق افتد و الان دو ماه است که حقوق این عزیزان پرداخت نشده است و ما شرمنده آنها و خانواده هایشان هستیم.
 
 
امید افزود: متأسفانه برخی ادارات همکاری لازم را با شهرداری ندارند و دود این عدم تعامل به چشم شهروندان می رود که در این راستا انتظار داریم ادارات همکاری لازم را با شهرداری در راستای حل امورات شهری انجام دهند.
 
 
شهردار اهر با انتقاد از اداره برق اهر گفت: متأسفانه این اداره همکاری لازم را با شهرداری ندارد و روشنایی پارک های شهر اهر با مشکلات جدی مواجه است که امیدواریم این معضل نیز با تعامل ویژه اداره برق برطرف شود.
 
 
 
وی در پایان، شهرداری را یک نهاد مردمی برشمرد که از محل درآمدهای عمومی و پرداختی مردم و ادارات تأمین می شود و اگر این همکاری انجام نشود خدمت رسانی به مردم نیز با مشکل مواجه خواهد شد