شهردار تبریز مطرح کرد:بهره‌گیری از ظرفیت‌ خیّران و گروه‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات
شهردار تبریز مطرح کرد:بهره‌گیری از ظرفیت‌ خیّران و گروه‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات

شهردار تبریز مطرح کرد:بهره‌گیری از ظرفیت‌ خیّران و گروه‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات شهردار تبریز تاکید کرد: شهرداری با نگاه ویژه اعتقادی، تدارک ویژه‌ای برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی(ع) در نظر گرفته است. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اجتماع بزرگ […]

شهردار تبریز مطرح کرد:بهره‌گیری از ظرفیت‌ خیّران و گروه‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات

شهردار تبریز تاکید کرد: شهرداری با نگاه ویژه اعتقادی، تدارک ویژه‌ای برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی(ع) در نظر گرفته است.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی(ع) هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته جریان دارد. این استقبال پرشور، امسال به واسطه وقفه‌های کرونایی چند سال گذشته، قطعاً وضعیت متفاوتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ اربعین حسینی(ع) امسال باید از نظر کمی و کیفی، منسجم‌تر از سال‌های گذشته باشد، افزود: شهرداری تبریز در چند سال گذشته، با فعال‌سازی موکب جنت‌الحسین(ع) در کربلای معلی، در خدمت زائران عزیز بوده‌ و امسال مصمم هستیم با تشکیل کارگروه‌های عملیاتی و میدانی، در این اجتماع پرشور، نقش مضاعف ایفا کنیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده نقش مدیران و کارکنان شهرداری تبریز در ایام اربعین حسین، با یک شور و شوق قلبی همراه است و همین باعث می‌شود بسیاری از موانع و مشکلات این برنامه، سریع‌تر حل‌وفصل شود.

وی یادآور شد: خواهرخواندگی تبریز و کربلا، از مزیت‌های مهمی است که نتایج آن باید در خدمت تسهیل زیارت زائران باشد.هوشیار تاکید کرد: به عنوان نماینده شهرداران کشور، پیشنهادهای سازنده‌ و اثرگذاری در خصوص بازسازی عتبات عالیت داریم؛ پیشنهاد «کسر از حقوق کارکنان» از جمله این موارد است که با اعلان قبلی به کارکنان و موافقت پرسنل، از این ماه اجرا می‌شود؛ این ارقام، هر چند کم باشد، می‌تواند بخشی از کاستی‌ها را رفع و رجوع کند.

شهردار تبریز با بیان اینکه با شناختی که از روحیات کارکنان داریم، اطمینان داریم این پیشنهاد با استقبال پرسنل مواجه خواهد شد، افزود: طرح این پیشنهاد در سایر شهرداری‌ها و در فاز بعدی، در سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، می‌تواند روند بازسازی عتبات را تسریع بخشد.

وی با اشاره به اینکه ده‌ها کشور مسلمان در این اجتماع جهانی حضور مستقیم دارند، اضافه کرد: برخی از این کشورها نظیر ترکیه و جمهوری‌آذربایجان دارای پیوندهای همسایگی با ایران هستند؛ چهره‌های خیّر در این کشورها، می‌توانند در کنار گروه‌های ایرانی، نمایش دهنده وحدت و همگرایی در بازسازی عتبات باشند.

هوشیار، نقش مشارکتی شهروندان در بازسازی عتبات عالیات را یادآور شد و گفت: جامعه پزشکی، صنعتی، علمی و سایر تشکل‌های صنفی و تخصصی مرجع تبریز، دارای انگیزه‌های قوی کار خِیر هستند و در صورت آگاهی از نیازها و ملزومات بازسازی، می‌توانند بار سنگینی را از دوش ستاد بازسازی بردارند.

وی موسسه وقف سردار شهید سلیمانی را نمونه بارز این مشارکت‌ها خواند که در مدت کوتاهی توانست موقوفات قابل‌توجهی را از ایران و چند کشور دیگر، در اختیار بازسازی عتبات قرار دهد.

علی حق‌بیگی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار، با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این ستاد در کشور عراق، گفت: پنج پروژه بزرگ در کربلای معلی و یک پروژه ارزشمند در نجف اشرف، در سال‌های گذشته توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا شده‌است.

وی ادامه داد: امسال ۳۹ موکب با برنامه‌های ویژه خدماتی و پشتیبانی، در اجتماع اربعین امام حسین(ع) فعال خواهند بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی متذکر شد: مصمم هستیم با تجمیع موکب‌ها، خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را در بستر منسجم و قوی، پیش ببریم.

حق‌بیگی خواستار عضویت شهردار تبریز در هیئت مدیره ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شد و گفت: تجارب و ظرفیت‌های خاص شهرداری تبریز، می‌تواند در تسریع برنامه‌های اجرایی و همراهی گروه‌های مختلف مردمی برای بازسازی عتبات تاثیر چشمگیر بگذارد.