شهرستان هوراند منطقه شکار ممنوع اعلام شد
شهرستان هوراند منطقه شکار ممنوع اعلام شد

میرمحسن قمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این پس هرگونه تیراندازی، شکار و صید در این منطقه ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود. وی مساحت این منطقه را حدود ۴۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت:منطقه هوراند دارای اکوسیستم جنگلی است که تنوع زیست محیطی […]

میرمحسن قمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این پس هرگونه تیراندازی، شکار و صید در این منطقه ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
وی مساحت این منطقه را حدود ۴۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت:منطقه هوراند دارای اکوسیستم جنگلی است که تنوع زیست محیطی قابل توجهی داشته و طیف وسیعی از انواع پرندگان، بز وحشی، خرس قهوه ای و پلنگ در این منطقه وجود دارد.
قمی مدت زمان ممنوعیت شکار در منطقه هوراند را پنج سال اعلام کرد و اظهار داشت: عرصه هایی که از نظر زیست محیطی و تنوع زیستی زمینه استعداد احیا را داشته باشند، توسط کارشناسان محیط زیست در طول زمان قابلیت سنجی شده و در شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی می شود.
معاون فنی و طبیعی محیط زیست آذربایجان شرقی هدف از اعلام مناطق شکار ممنوع را افزایش ضریب حفاظتی گونه های حیات وحش اعلام کرد و گفت: با اعلام منطقه ممنوع چتر حمایتی بر سر این منطقه گسترده شده و این امر موجب احیا و ترمیم نسبی جمعیت های آسیب دیده حیات وحش می شود.
قمی همچنین از اعلام منطقه ممنوع دیگری در ارتفاعات شیور داغی شمال شهرستان اهر خبر داد و افزود: این منطقه نیز به مدت پنج سال منطقه شکار ممنوع است.