شهروندان تبریزی در مورد افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی چه می‌گویند؟
شهروندان تبریزی در مورد افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی چه می‌گویند؟

شهروندان تبریزی در مورد افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی چه می‌گویند؟ یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در مدیریت شهری جدید، افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی و عدم استفاده تبلیغاتی از آنهاست که با دوری از هزینه‌های اضافی، مورد استقبال شهروندان تبریزی قرار گرفته است. آناهیتا رحیمی به احترام زندگی، شعاری بود که شهرداری تبریز با […]

شهروندان تبریزی در مورد افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی چه می‌گویند؟

یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در مدیریت شهری جدید، افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی و عدم استفاده تبلیغاتی از آنهاست که با دوری از هزینه‌های اضافی، مورد استقبال شهروندان تبریزی قرار گرفته است.

آناهیتا رحیمی

به احترام زندگی، شعاری بود که شهرداری تبریز با افتتاح یک پروژه عمرانی مهم در تبریز به ثبت رساند و در تاریخ فعالیت‌های خود ماندگار کرد. این روز را همه به یاد دارند، روزی که زمان طلایی برای نجات یک شهروند با عبور از پل ارتش خاطره انگیز شد.

۲۷ شهریور ماه پروژه‌ای در تبریز به بهره برداری رسید که افتتاح آن به دلیل طولانی مدت بودن، دور از ذهن بود اما در نهایت با اهتمام و نظارت های مستمر شهردار تبریز به بهره برداری رسید.

افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی یا همان ارتش، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی در تبریز بود که با هدف تسهیل تردد شهروندان و گشودن گره ترافیکی در شهر تبریز به بهره برداری رسیده است.

در این میان، شهرداری تبریز به دنبال افتتاح پروژه‌ها شیوه جدیدی را اتخاذ کرده که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

شهرداری در دوره مدیریت جدید، با افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی، از برگزاری مراسمات ویژه و افتتاح‌های هزینه‌بر دوری جسته و مهم‌ترین پروژه عمرانی تبریز را به دست خود مردم افتتاح کرده است.

در حال حاضر، مردم از شیوه‌های جدید شهرداری تبریز برای افتتاح پروژه‌های عمرانی رضایت دارند و این روزها پیشرفت تمام پروژه‌های عمرانی در شهر به دنبال نظارت های مستمر شهردار تبریز و تلاش مضاعف شهرداری، تحسین برانگیز است چرا که با افتتاح و پیشرفت تک تک پروژه‌ها، مطالبات مردمی تحقق می یابد. بر همین اساس سراغ اقشار مختلف مردمی رفتیم تا دیدگاه آنها را نسبت به ابتکار عمل شهردار تبریز در افتتاح پروژه‌های عمرانی بدون تشریفات و به دست خود مردم جویا شویم.  

یک کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه در گفتگو با شهریار می‌گوید: به عنوان فردی که در حوزه درمان مشغول به فعالیت هستم و در مواقع بحرانی و لحظاتی که مردم نیاز به کمک دارند آنها را همراهی می‌کنم باید بگویم در اجرای پروژه‌های شهری نحوه امداد رسانی به بیماران نیز حائز اهمیت است.

به طور مثال سرعت گیر غیرمجاز در خیابان‌ها هنگام انتقال بیماران به مراکز درمانی می‌تواند مشکل ساز شده و اقدامات درمانی انجام گرفته برای بیمار را نیز مختل کند به همین دلیل، مدیریت بحران در پروژه‌های شهری همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

حبیب حسینقلی‌زاده بهره برداری از پروژه‌ها بدون تشریفات توسط شهرداری را اقدام خوبی دانست و ادامه می‌دهد: تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی قبل از افتتاح با عبور یک دستگاه آمبولانس در ذهن مردم خاطره انگیز شد.

او تصریح می‌کند: ارتباط دو سویه و هر چه نزدیک‌تر بین شهروندان و مسئولان به دلیل حذف واسطه‌های بیرونی و اشراف هر چه بیشتر به موضوعات می‌تواند بیش از پیش مسائل موجود را شفاف کرده و فرصتی برای رفع مشکلات فراهم کند. عبور آمبولانس از پل ارتش خاطره خوبی را رقم زد

یکی از شهروندان تبریزی هم در گفتگو با شهریار می‌گوید: در سال‌های گذشته شاهد اجرای پروژه‌هایی بودیم که هیچ گونه فعالیت عمرانی در آنها انجام نمی‌گرفت اما این روزها همان پروژه هایی که راکد مانده بودند یا به بهره برداری رسیده اند یا با پیشرفت فیزیکی چشمگیری در حال اتمام هستند.

محمد قهرمانی ادامه می‌دهد: یکی از اقدامات تحسین برانگیز شهردار تبریز در این دوره از مدیریت شهری، نصب روزشمار برای پروژه‌های عمرانی مهم است که این اقدام منجر شده است تا تک تک مردم در جریان اقدامات عمرانی و همچنین افتتاح پروژه‌ها قرار گیرند.

این شهروند تبریزی بیان می‌کند: پروژه شهید فلاحی یکی از پروژه هایی بود که مردم باور نمی کردند روزی آماده افتتاح شود اما حالا به همت شهردار تبریز و مجموعه شهرداری به بهره برداری رسیده است و روز افتتاح پل ارتش با عبور یک دستگاه آمبولانس، در ذهن مردم خاطره خوبی را رقم زد.

وی اضافه می کند: مردم با افتتاح پروژه پل ارتش بدون تشریفات، از شهرداری انتظار دارند تا تمام پروژه‌ها بدون برگزاری برنامه‌های خاص و تشریفات و به دست خود مردم افتتاح شود.

این شهروند تبریزی در پایان می‌گوید: از پیگیری و نظارت‌های مستمر شهردار تبریز از پروژه‌های عمرانی تشکر می کنم در درخواست دارم اقدامات بیشتری را برای افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز انجام دهد تا بار دیگر به باغ شهر بازگردیم.

افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی، ابتکار جدید شهردار تبریز

در این بین یک خبرنگار تبریزی هم در گفتگو با شهریار می‌گوید: افتتاح پروژه‌های عمرانی بدون تشریفات در تبریز از اتلاف هزینه‌های زائد جلوگیری می‌کند و بدین وسیله می‌توان هزینه‌های در نظر گرفته شده برای افتتاح پروژه‌ها را صرف اتمام  دیگر پروژه‌ها کرد.

سهیلا عباسپور ادامه می‌دهد: نصب روزشمار برای پروژه‌های راکد در تبریز و افتتاح بدون تشریفات پروژه‌های عمرانی ابتکار جدید شهردار تبریز است که تاکنون توانسته رضایت شهروندان را به خود جلب کند.

وی در پایان می‌گوید: پس از روی کار آمدن شهردار تبریز و اهتمام وی برای به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام، مردم برای افتتاح دیگر پروژه‌ها و  اقدامات اساسی در شهر تبریز امیدوار شده اند.

شهریار رستمی یکی دیگر از شهروندان تبریزی در گفتگو با شهریار می‌گوید: از افتتاح بدون تشریفات پروژه‌ها رضایت دارم چرا که در این صورت شهروندان احساس مالکیت بر شهری را دارند که همواره پیشرفت پروژه‌های عمرانی آرزوی آنان بود.

وی ادامه می‌دهد: نصب روزشمار در پروژه‌های عمرانی مهم تبریز موجب شفافیت در عملکرد مسئولان شده و آنها را مجبور می‌کند تا پروژه را سر موعد مقرر تحویل شهروندان دهند.

رستمی در پایان اضافه می‌کند: افتتاح پروژه‌های عمرانی بدون تشریفات، سبب جلوگیری از هزینه‌های اضافی می‌شود و مردم با دیدن این صرفه جویی و اهمیت به بیت المال بیشتر به شهرداری اعتماد می‌کنند.