شهر روی هواست!
شهر روی هواست!

به گزارش تایسیز اذربایجان در این خصوص چند نکته باریک‌تر از مو قابل عرض است: از قدیم ندیم‌ و در همه امورات زندگی بشری #فرهنگ جای درست و درمانی ندارد. چرا که همیشه خدا از مایه فطیر بوده و کفگیر اصحاب فرهنگ ننه مرده در ته دیگ در حال سورتمه سواری است! حالا با این پیش […]

به گزارش تایسیز اذربایجان در این خصوص چند نکته باریک‌تر از مو قابل عرض است:
از قدیم ندیم‌ و در همه امورات زندگی بشری #فرهنگ جای درست و درمانی ندارد. چرا که همیشه خدا از مایه فطیر بوده و کفگیر اصحاب فرهنگ ننه مرده در ته دیگ در حال سورتمه سواری است! حالا با این پیش آگاهی از وضع قمر در عقرب فرهنگ، همه اعضای شورای شهر که در عصر دلار چند نرخی، به حتم در باغ هستند که دو دو تا چهار تا نیست! ضربتی‌وار کمیسیون‌های شیک و تخصصی و دهان پرکن نظیر: کمیسیون عمران، کمیسیون بودجه، کمیسیون نظارت، کمیسیون ماده صد، کمیسیون ژاپن، کمیسیون آنتالیا و امثالهم را رها نموده و  تمایل به عضویت در کمیسیون سَرِ کاریِ فرهنگ را دارند، کمی تا قسمتی اذهان هر آزاده شهروندی را متعجب ساخته است! بنابراین نتیجه از دو حال خارج نیست:
۱-  یا کمیسیون‌های تخصصی یاد شده که بایستی سیاست کلی شهر و شهرسازی را پیاده‌سازی کنند، ارجحیت و اولویت خود را از دست داده‌اند و اصولا حوصلۀ‌ مالی! برای حضور در کمیسیون‌های_فاقد درآمد مالی! نیست پس آن وقت باید اعتراف کرد که #شهر_روی_هواست!
۲-  یا این که عاملی کمیسیون فرهنگی را این طور «تو چشم برو» کرده است. و البته همه شهروندان بهتر از بنده می‌دانند که این روزها کمیسیون فرهنگی را نه دیدگاه و علایق فرهنگی و هنری، بلکه چیزکی دیگر از نوع ورزش چنین شیرین کرده است، و شیرینی قضیه هم از آنجا بیشتر آغازیدن فرموده که حتی دکتر و مهندس‌های ژگول که تا سال قبل، کمیسیون فرهنگی را مثل بچۀ زن بابا نگاه می کردند، حالا دنبالش هَروله‌کنان می‌دونند و حتی شعارهای فرهنگی از خودشان در می‌کنند چنین و چنان! و بعد از مانیفست فرهنگی ـ مدنی درون شان صحبت‌های غرا می‌کنند، که آدمیزاد با خود می‌گوید: ما شهروندان خوش‌بحال! عجب شورای با دغدغه فرهنگی داشتیم و خودمان خبر نداشتیم!

اما بعد…

در این برهوت، و با عنایت به تغییر ذائقه اعضای معزز شورای شهر، بنده پیشنهاد می‌کنم از دور آینده انتخابات شورای شهر، مردم تبریز ابتدا کمیسیون فرهنگی شورای شهر را که مرکب از سیزده عضو است، انتخاب کنند، سپس از بین اعضای این کمیسیون، اعضای سایر کمیسیون‌ها و از جمله اعضای «کمیسیون تازه تاسیس شورای شهر تبریز» انتخاب شود. والسلام. نامه تمام!

فرهاد باغشمال