صحبت های نعمت احمدی در مورد اعدام محسن شکاری
صحبت های نعمت احمدی در مورد اعدام محسن شکاری

نعمت احمدی: ۱۲ سال پرونده محاربه را در قتل‌های محفلی کرمان معلق نگه داشتند اما اعدام محسن شکاری سریع اجرا شد! نعمت احمدی، وکیل دادگستری:حضرت امام(ره) در کتاب تحریرالوسیله درباره محاربه نظر صریحی دارند و می‌گویند در شرایطی که «قتلی رخ نداده» در صورت خسارت مالی باید خسارت تامین و به اندازه جرح نیز مجازات […]

نعمت احمدی: ۱۲ سال پرونده محاربه را در قتل‌های محفلی کرمان معلق نگه داشتند اما اعدام محسن شکاری سریع اجرا شد!

نعمت احمدی، وکیل دادگستری:حضرت امام(ره) در کتاب تحریرالوسیله درباره محاربه نظر صریحی دارند و می‌گویند در شرایطی که «قتلی رخ نداده» در صورت خسارت مالی باید خسارت تامین و به اندازه جرح نیز مجازات تعیین شود.

🔹در سال ۸۱ در کرمان قتل‌های محفلی رخ داد و ۶ جوان بعد از شنیدن نواری از آیت‌الله مصباح‌یزدی، ۵ شهروند را در کرمان به قتل رساندند.

🔹من و مرحوم ریاحی وکالت این پرونده را برعهده داشتیم اما روند رسیدگی به جرم این ۶ جوان حدود ۱۲ سال دادگاه طول کشید و تسریعی در صدور حکم و اجرای حکم اعدام هم در آن دیده نمی‌شد! حال این همه تعجیل در اجرای این حکم برای من عجیب است.

🔹برای اجرای هر حکم اعدام، برای هر متهمی، بعد از تایید آن در دیوان عدالت باید اذن اجرای حکم از رییس قوه قضاییه گرفته شود و همین روند «کسب اذن از قاضی‌القضات» به اندازه کل زمان بررسی پرونده کل محسن شکاری زمان می‌برد.

🔹برای بابک زنجانی نیز حکم مفسد فی‌الارض داده شده اما آیا کسی برای اعدام زنجانی تعجیل کرد؟!