صعود پرماجرا به هیمالیا
صعود پرماجرا به هیمالیا

صعود پرماجرا به هیمالیا 🔹 گفت‌وگو با دختری که به دو قله ۷ هزار متری هیمالیا در یک فصل صعود کرد و رکورد زد 🔹 یاسمن خسرویان نفر چهارم گروه هیمالیانوردی است كه سقوط كرد. او توانست بعد از سی و چند متر سقوط ترمز (توقف حرفه‌ای هنگام سقوط از ارتفاع) کند. این اتفاق برای […]

صعود پرماجرا به هیمالیا

🔹 گفت‌وگو با دختری که به دو قله ۷ هزار متری هیمالیا در یک فصل صعود کرد و رکورد زد

🔹 یاسمن خسرویان نفر چهارم گروه هیمالیانوردی است كه سقوط كرد. او توانست بعد از سی و چند متر سقوط ترمز (توقف حرفه‌ای هنگام سقوط از ارتفاع) کند. این اتفاق برای او در قله کمونیزم كه قله بالای ۷ هزارمتر هیمالیاست روی داد.

🔹 خسرویان: همنوردانم تنها رهایم کردند به‌خاطر زن بودنم. با این حال دست از تلاش بر نداشتم. من آمده بودم تا رکورد بزنم. به‌عنوان نخستین دختری که در یک فصل به ۲ قله بالای ۷هزارمتری صعود می‌کند. به همین‌خاطر با یک گروه کوچک روسی همراه شدم.

🔹 در صعودمان به کورژنفسکایا، مشکلی پیش نیامد. بعد از آن راهی قله کمونیزم شدم. تصور می‌کردم صعود به کمونیزم مثل کورژنفسکایا‌ست. آخر از نظر ارتفاع تنها سیصد و خرده‌ای از قله کمونیزم مرتفع‌تر است. اما در بیس کمپ از زبان دیگر کوهنوردان شنیدم که پا گذاشته‌ام در ارتفاعاتی که به قله آدم‌کش معروف است!