صنعت برق ،اصلی ترین زیرساخت های اشتغال است
صنعت برق ،اصلی ترین زیرساخت های اشتغال است

به گزارش تایسیز آذربایجان، استاندار آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰مگاواتی سیکل ترکیبی ارس ، گفت :در نیروگاه ها صنایع سنگینی به پشتوانه وجود نیروگاه های برق ایجاد می شوند که اشتغال زایی به همراه خواهد داشت. وی بیان کرد: در واقع ما انگار بر میگردیم به یک صد سال قبل ،در همین […]

به گزارش تایسیز آذربایجان، استاندار آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰مگاواتی سیکل ترکیبی ارس ، گفت :در نیروگاه ها صنایع سنگینی به پشتوانه وجود نیروگاه های برق ایجاد می شوند که اشتغال زایی به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در واقع ما انگار بر میگردیم به یک صد سال قبل ،در همین شهر تبریز اولین برق تولیدی را بخش خصوصی انجام داده است،بعد دولت پول دار شده است و به عهده گرفته و وزارت نیرو را تشکیل داده است. در اجرای اصل  ۴۴نیروگاه می ساخت و بعد خوشبختانه دوباره برگشته.لذا یک مدل بسیار خوب کاملا درست و منطقی است که فعالیت های خصوصی حتی زیربنایی را بخش خصوصی یقینا بهتر از دولت انجام خواهد داد .

وی اظهار کرد:هیچ تردیدی نداریم.،ما به شرکت مپنا بعنوان پیمانکار اعلام آمادگی میکنیم که با انرزی تمام در خدمت شما هستیم مپنا ،کار بسیار ارزشمندی است اما بوسیله تلاشگران متخصصین داخلی، من بعضی از واحدها را دیدم این  مایه ی افتخار جمهوری اسلامی است که مپنا بعنوان بزرگترین سازنده تولیدکننده طراحی نصابی و چند هزار نفر از جوانان فارغ التحصیلان دانشگاه های بسیار خوب و سطح اول تراز کشورمان الان در مپنا مشغول خدمت هستند و  این دقیقا اقتصاد مقاومتی است که از ساخت داخلی استفاده میکنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مطمئنن تلاش میکنیم برق بعنوان زیر ساخت پایه ای ایجاد اشتغال، به هرحال برق خودش شاید در نیروگاه ۵۰۰نفر یا ۶۰۰نفر اشتغال داشته باشد اما خودش مهم نیست صنایع دیگری که به تبعیت از برق ایجاد اشتغال میکنند برای ما ارزشمند است.

وی خاطر نشان شد: . البته در بحث زیست محیطی به هرحال نیروگاه تبریز سوخت خود را تغییر داده اما شاید نزدیک به ۴۰سال عمرش سپری شده است حالا باید بازسازی،نوسازی شود و ارتقا تکنولوزی صورت بگیرد.

وی افزود:امید وار هستیم  که مجوز احداث نیروگاه ۱۲۰۰مگاواتی توسط شرکت ترکیه ای در نزدیکی صوفیان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شود.