صنعت بسته بندی موجب حذف واسطه می شود
صنعت بسته بندی موجب حذف واسطه می شود

به گزارش تایسیز اذربایجان معصومه آقاپور علیشاهی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح کارگاه بسته بندی محصولات کشاورزی در شبستر اظهار داشت: در صورت بسته بندی مناسب دیگر امکان سو استفاده و بهره برداری واسطه های داخلی و خارجی از محصولات ایرانی از این راه از بین می رود. وی افزود: بسته بندی مناسب تولیدات، امکان صادرات […]

به گزارش تایسیز اذربایجان معصومه آقاپور علیشاهی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح کارگاه بسته بندی محصولات کشاورزی در شبستر اظهار داشت: در صورت بسته بندی مناسب دیگر امکان سو استفاده و بهره برداری واسطه های داخلی و خارجی از محصولات ایرانی از این راه از بین می رود.

وی افزود: بسته بندی مناسب تولیدات، امکان صادرات و بازاریابی مناسب را نیز تقویت می کند.

وی ادامه داد: در زنجیره تولید، توجه به بسته بندی و شبکه توزیع در بازار توسط تشکل های تولیدی موجب حذف واسطه ها می شود و نفع بیشتری به تولیدکنندگان اصلی می رسد.
وی یادآور شد: بر این اساس سازمان تعاون روستائی با هدایت و حمایت از تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی می تواند بسترساز کسب درآمد خوبی برای تولیدکنندگان باشد تا با استمرار تولید حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان همزمان اتفاق بیفتد.

آقاپور گفت: متوسط بسته بندی و عرضه میوه در این مرکز حدود ۱۰۰ تن است.

وی افزود: هدف از راه اندازی این کارگاه بسته بندی حذف واسطه و دلالان و خرید مستقیم از تولید کنندگان بخش کشاورزی و صادرات میوه به دیگر استان ها، کشورهای عراق، روسیه و حوزه خلیج فارس است و با ایجاد آن برای ۲۰ نفر بطور مستقیم شغل فراهم شد.

در این آیین کارگاه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در سالن سرپوشیده شرکت تعاونی تولید روستایی ‘ساربانقلی زیناب’ در شهرستان شبستر افتتاح شد.
این کارگاه در زمینی به وسعت ۲ هکتار با زیر بنای ۸۰۰ مترمربع و با ۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.