ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در برنامه های رادیو
ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در برنامه های رادیو

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، مرتضی صفری در نشست هم اندیشی برنامه ریزان و برنامه سازان شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به نقش رادیو در جهت‌گیری و جامعه‌پذیری گفت : با گسترش رسانه‌های تصویری و اجتماعی نوین، با توجه به قدرت تصویرسازی ذهنی رادیو، این رسانه شنیداری هنوز جایگاه ویژه‌ […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، مرتضی صفری در نشست هم اندیشی برنامه ریزان و برنامه سازان شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به نقش رادیو در جهت‌گیری و جامعه‌پذیری گفت : با گسترش رسانه‌های تصویری و اجتماعی نوین، با توجه به قدرت تصویرسازی ذهنی رادیو، این رسانه شنیداری هنوز جایگاه ویژه‌ خود را در بین علاقمندان حفظ کرده است .

صفری افزود : رادیو به عنوان یک رسانه گرم تاثیر بسیار زیادی در افزایش خلاقیت و تصویرسازی ذهنی افراد دارد و هنوز از پرنفوذترین و صمیمی‌ترین رسانه‌های جهان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به نرخ بالای سواد و هوشمندی مخاطب در استان ‌اظهار کرد: ما در رادیو و تلویزیون با مخاطب هوشمند و فرهیخته سرو کار داریم و باید تمامی برنامه ها از پشتوانه پژوهشی برخوردار باشند .

صفری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به درک و فهم مخاطب تصریح کرد : ما با طیف وسیعی از مخاطبان در رادیو و تلویزیون سرو کار داریم بنابر این محتوای برنامه ها باید برای همه اقشار جامعه باشند.

وی با بیان اینکه مخاطبان در مقابل رسانه ها فعال و انتخابگر هستند و به جذب و دفع پیام و محتوای آن می پردازند گفت : هر رسانه ای برای جذب و حفظ مخاطب خود باید ذائقه مخاطب را بشناسد و ساختارها و استراتژی های جدید در حوزه برنامه سازی طراحی و اجرا نماید .

وی در پایان نگاه کارمندی به حوزه تولید را آفت بزرگ حوزه های برنامه سازی عنوان کرد و افزود : ‌نیروهای تولید باید ‌نیروهای متخصص، فکری و خلاق باشند و در هر برنامه ای به تولید فکر، ایده و خلاقیت بپردازند .

توجه به سوژه یابی در برنامه ها، پرهیز از روزمرگی در موضوعات پرداختی، ضرورت به روز بودن نیروها، ارائه نگاهی نو و خلاق به شنوندگان، تقویت محتوایی برنامه ها، توجه به مسائل و اقتضائات روز، طرح مطالبات مردم، داشتن استراتژی و هدف مشخص در هر برنامه، توجه به فرهنگ دینی مردم و عنصر دغدغه مندی مخاطب از جمله موضوعات پرداختی در این هم اندیشی بود.