طراحی و ساخت دستگاه پرتابل تراش در کارگاه مرکزی مجتمع پتروشيمي تبريز
طراحی و ساخت دستگاه پرتابل تراش در کارگاه مرکزی مجتمع پتروشيمي تبريز

طراحی و ساخت دستگاه پرتابل تراش در کارگاه مرکزیمجتمع پتروشيمي تبريز    پس از جشن تولید و توسعه؛ پتروشیمی «تبریز» آماده برگزاری جشن خودکفایی کالا می‌شود به گزارش تایسیزنیوز، پس از ثبت رکورد تولید بهاری و آغاز ساخت طرح جدید پلی‌پروپیلن پتروشیمی تبریز، این مجتمع پتروشیمی با طراحی و ساخت یک قطعه پیچیده آماده برگزاری […]

طراحی و ساخت دستگاه پرتابل تراش در کارگاه مرکزیمجتمع پتروشيمي تبريز

 

 پس از جشن تولید و توسعه؛
پتروشیمی «تبریز» آماده برگزاری جشن خودکفایی کالا می‌شود

به گزارش تایسیزنیوز، پس از ثبت رکورد تولید بهاری و آغاز ساخت طرح جدید پلی‌پروپیلن پتروشیمی تبریز، این مجتمع پتروشیمی با طراحی و ساخت یک قطعه پیچیده آماده برگزاری جشن بی‌نیازی واردات کالا می‌شود.

بر این اساس، به همت متخصصان پتروشیمی تبریز، برای نخستین بار، طراحی و ساخت دستگاه پرتابل تراش (شفت و دنده دیزل ژنراتور واحد نیروگاه) بدون حضور کارشناسان خارجی انجام شد.

 با اتصال پتروشیمی تبریز به خط اتیلن غرب به‌زودی شاهد تحولات بنیادین توسعه‌ای در این مجتمع بزرگ پتروشیمی در شمال غرب کشور خواهیم بود.

مهندس محفوظی رييس کارگاه مرکزی پتروشیمی تبریز با بیان اینکه شفت ودنده دیزل ژنراتور واحد نیروگاه واسطه انتقال قدرت از میل لنگ به میل بادامک بوده وتایمینگ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده گفت:

بعلت تغییر حالت نشیمنگاه شفت هرزگرد مابین میل لنگ و میل بادامک دیزل در بلوکه سیلندر دیزل ژنراتور واحد نیروگاه از حالت دایره ای شکل به حالت بیضی شکل  ،دیزل واحد نیروگاه در بخش مذکور دچار مشکل گردیده بود که با ابتکار عمل مهندسان توانمند واحد تراشکاری کارگاه مرکزی ومهندسی ساخت با پذیرش ریسک دستگاه تراش پرتابل طراحی و ساخته شد.

وی در ادامه گفت: با انجام ماشینکاری  نشیمنگاه شفت هرزگرد مابین میل لنگ و میل بادامک به حالت اولیه خود اصلاح گردید که در نوع خود بینظیر می باشد.