طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان مرند اجرایی شود
طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان مرند اجرایی شود

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از مهر، داود گرشاسبی ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان مرند با اشاره به نقش شهرداری مرند در تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان اظهار داشت: محیط زیست به عنوان ناظر باید پیگیر تدوین و اجرای این طرح باشد. وی افزود: دفن بهداشتی زباله شهرستان مرند نیز باید هرچه سریع […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از مهر، داود گرشاسبی ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان مرند با اشاره به نقش شهرداری مرند در تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان اظهار داشت: محیط زیست به عنوان ناظر باید پیگیر تدوین و اجرای این طرح باشد.

وی افزود: دفن بهداشتی زباله شهرستان مرند نیز باید هرچه سریع تر عملیاتی شود در غیر این صورت، شهرداری را دچار هزینه می کند.

فرماندار ویژه مرند همچنین عنوان کرد: اجرای طرح مدول دوم تصفیه خانه از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری تسریع شود تا نسبت به اصلاح خروجی آن اقدام صورت بگیرد.

گرشاسبی ادامه داد: جهاد کشاورزی و بهداشت شهرستان مرند باید نسبت به خطرات آبیاری مزارع با پساب تصفیه خانه، کشاورزان را آگاه کنند تا جلوی تولید هزینه و بحران و بیماری گرفته شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خواستار مطالعه و احداث حوضچه توسط نهادهای مرتبط شد تاکید کرد: ورودی، وضعیت و خروجی تصفیه خانه باید اصلاح شود که براین اساس باید حوضچه های اضطراری جهت استفاده کشاورزان طراحی و راه اندازی و نسبت به مهار استفاده پساب در مزارع اقدام کرد.

وی اظهار داشت: برخی تصمیم های نادرست در مرند در زمینه محل تخلیه خودرودهای لجن کش گرفته شده که بهداشت شهر و سفره آب های زیرزمینی را تهدید می کند، این خودروها باید مدیریت شود.

فرماندار ویژه مرند در بخش دیگری با انتقاد از عدم اجرای تفکیک از مبدا زباله تصریح کرد: طرح تفکیک از مبدا زباله در شهرستان مرند از سال ۱۳۹۲ تصویب شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.

اسماعیلی رئیس محیط زیست شهرستان مرند نیز در این جلسه با اشاره به تدوین طرح جامع پسماند ابراز داشت: کاری در این زمینه در محیط زیست صورت نگرفته و تدوین آن به عهده شهرداری و تایید آن وظیفه محیط زیست است.