طنازی؛ شیوه جدید تبلیغات
طنازی؛ شیوه جدید تبلیغات

طنازی؛ شیوه جدید تبلیغات تایسیز نیوز- با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عده ای از نامزدها برای جلب توجه مردم به شیوه های جدید از جمله طنازی و انتشار فیلم ها و تصاویر خنده دار روی آورده اند. به گزارش تایسیز نیوز، در روزهای اخیر و به دنبال […]

طنازی؛ شیوه جدید تبلیغات

تایسیز نیوز- با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عده ای از نامزدها برای جلب توجه مردم به شیوه های جدید از جمله طنازی و انتشار فیلم ها و تصاویر خنده دار روی آورده اند.

به گزارش تایسیز نیوز، در روزهای اخیر و به دنبال آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات در حوزه مختلف آذربایجان شرقی، تعدادی از نامزدها به صورت مستقل یا با همکاری برخی از چهره های کمدی اقدام به انتشار کلیپ ها، سخنرانی ها و گفت و گوهای طنز کرده تا از این طریق با جلب نظر مردم، میزان رای آوری خود را افزایش دهند.

در همین رابطه یکی از نامزدهای انتخابات تمام فعالیت های تبلیغاتی خود را معطوف به انتشار کلیپ های طنز از خود کرده و با صحبت های محاوره ای و اغلب با افراد کهنسال در پی افزایش جلب توجه شهروندان بوده و به طور علنی نیز اعلام کرده است، این یکی از شیوه های نوین تبلیغاتی است.

حضور در جمع های محدود خانوادگی و سخنرانی های عامه پسند و بدون اشاره به برنامه های مهم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از جمله شیوه های مرسوم این روزهای فضای تبلیغات برخی نامزدها شده است که در بیشتر آنها نامزدها به نوعی صحبت می کنند که خنده حضار را سبب شوند.

با توجه به تعدد و کثرت نامزدها در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شیوه های طنازی و کمدی بسیار بیشتر از سایر حوزه های انتخابیه آذربایجان شرقی به چشم می خورد.

در این میان تعدادی از فعالان شبکه های مجازی و بلاگرهای معروف نیز با استفاده از فرصت تبلیغات انتخاباتی، صحنه های طنز نامزدها را بازنشر کرده و در پاره ای از موارد نیز با همکاری خود نامزدها در پی افزایش تعداد مشتریان خود و البته درآمدزایی هستند.

سوق دادن بخشی از تبلیغات به شیوه های خشن و و رویارویی ساختگی بین ستادهای مختلف از دیگر شیوه های تبلیغات تعدادی از نامزدهای انتخاباتی است که این روش بیشتر در حوزه های انتخابیه کوچک تر آذربایجان شرقی به چشم می خورد.

در این زمینه حمله تعدادی از طرفداران نامزدی خاص به ستادهای نامزد رقیب، برهم زدن جلسات سخنرانی ها، حمله به گذشته های اجرایی نامزدهای رقیب، اجرای سرودها و شعارهایی علیه و یا له نامزدها رواج بیشتری دارد.

البته در این میان سوء استفاده از فضای ملتهب تبلیغاتی در شهرستان ها باعث شده است عده ای از افراد با انتشار تصاویر سال های گذشته جریانات را به زمان حال نسبت دهند که نمونه اخیر این گونه فیلم ها در یکی از حوزه های انتخابیه شهرستان های آذربایجان شرقی مشاهده شد که توسط فرماندار آن شهرستان تکذیب شد.

در حال حاضر حجم بسیار گسترده و وسیعی از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی معطوف به فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی شده است و برخلاف سال های گذشته دیگر خبری آنچنانی از تبلیغات محیطی با ان وسعت عظیم دیده نمی شود.

به گزارش تایسیز نیوز، آذربایجان شرقی با داشتن تعداد ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی پس از تهران دومین استان دارای بیشترین تعداد کرسی است و حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با داشتن ۶ کرسی پس از تهران دومین حوزه انتخابیه بزرگ کشور به شمار می رود.

این استان با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، وسعت بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مربع، ۲۲ شهرستان، ۱۴۶ دهستان و بیش از سه هزار آبادی جزو استان های مهم بزرگ ایران است.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۲۷۹ نامزد، کلیبر و هوراند با ۴۵ نفر، مراغه و سراجو با ۴۲ نفر، هشترود و چارایماق با ۴۰ نفر، مرند و جلفا با ۳۹ نفر، میانه با ۳۸ نفر، شبستر با ۳۶ نفر، ورزقان با ۳۴ نفر، اهر و هریس ۳۴ نفر، سراب با ۲۸ نفر، ملکان با ۲۷ نفر، بستان آباد با ۲۳ نفر و بناب با مجموع ۱۳ نفر به ترتیب دارای بیشترین داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی هستند.

آذربایجان شرقی تعداد ۱۳ حوزه انتخابیه دارد و افزون بر سه میلیون نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.