ظرفیت اسکان موقت بیش از ۷۲۵ هزار شهروند تبریزی فراهم است
ظرفیت اسکان موقت بیش از ۷۲۵ هزار شهروند تبریزی فراهم است

مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: این مجموعه با همکاری دستگاه های مختلف تاکنون زمینه اسکان موقت برای ۷۲۵ هزار و ۴۵۵ نفر در مواقع بحران را برای شهروندان تبریزی تامین کرده است. مسعود حسن نژاد روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز تهیه و تدوین نقشه تخلیه فوری کلانشهر تبریز در مواقع اضطرار و […]

مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: این مجموعه با همکاری دستگاه های مختلف تاکنون زمینه اسکان موقت برای ۷۲۵ هزار و ۴۵۵ نفر در مواقع بحران را برای شهروندان تبریزی تامین کرده است.

مسعود حسن نژاد روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز تهیه و تدوین نقشه تخلیه فوری کلانشهر تبریز در مواقع اضطرار و حوادث غیر مترقبه را ضروری دانست و افزود: با توجه به زلزله خیز بودن این شهر تهیه این نقشه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تبریز گسل جوان در بخش شمالی و راستگرد دارد، اظهار کرد: نماهای ساختمان، تیرهای چراغ برق، تابلوهای مسیرها و تابلوهای تبلیغاتی، وضعیت پل‌ها، بافت فرسوده و بازار جزو موارد و محل های آسیب پذیر شهر هنگام زلزله است.

حسن نژاد فراهم کردن زمینه اسکان اضطراری و موقت را از ضروریات در مواقع بحران مثل زلزله و سیل عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه پارک‌ها و اردوگاه ها در سطح مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز محل‌های مناسب برای اسکان موقت در مواقع بحران هستند، اعلام کرد: تعداد ۳۷ باب سالن چند منظوره در سطح این شهر در این راستا احداث می شود.

حسن نژاد، پارک ارم به مساحت ۳۲ هکتار در اتوبان پاسداران را که به مرکز درمانی و بیمارستان عالی نسب نزدیک است و دسترسی به اتوبان پاسداران دارد را جدیدترین محل اسکان موقت در مواقع بحرانی در تبریز اعلام کرد و گفت: همچنین در محل پارک عباس میرزا نیز یک باب سالن چندمنظوره در مواقع بحران وجود دارد.

مدیر بحران شهرداری تبریز مسیرگشایی شهید علی پور و ۴۵ متری انقلاب از سوی شهرداری تبریز را اقدامی در راستای پیشگیری از مخاطرات در مواقع بحران در بخش های حاشیه ای شهر قلمداد کرد.

به گزارش ایرنا، شهردار تبریز نیز در این نشست از انتخاب تبریز به عنوان پایلوت ایجاد شهرک امن خبر داد و گفت: در این خصوص حساسیت موضوع کلانشهر تبریز را به اطلاع وزیر کشور رسانده‌ایم و طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری برای شهرهای تبریز، کرمان و تهران پهنه‌بندی حریم گسل برای این شهرها تعریف شده است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه محدودیتی برای اقدامات مهندسی در حریم گسل وجود ندارد، افزود: در خصوص گسل‌ها، گسل‌های پنهان واقعیت دارد و ما شناسایی نکرده‌ایم و به طور مثال در زلزله اخیر ترکیه مشخص شد محل‌هایی وجود دارد که حجم تخریب در فاصله ۲۰ کیلومتری از گسل اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ملاحظات فنی را در شهرسازی رعایت کنیم، گفت: بحث اصلی ما تعیین تکلیف وظایف شهرداری و دولت در مواقع بحرانی است.

تبریز در حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.