علیرضا اکبرپور : باشگاه، حق تیم نوجوانان را بگیرد
علیرضا اکبرپور : باشگاه، حق تیم نوجوانان را بگیرد

علیرضا اکبرپور : باشگاه، حق تیم نوجوانان را بگیرد ✍  علیرضا حیدریان مسابقات لیگ برتر نوجوانان تهران در حالی به دلیل بیماری کرونا تعطیل شد که تیم استقلال در جدول مسابقات با یک بازی کمتر از تیم ایران مهر در رده سوم قرار دارد. اما هیئت فوتبال در اقدامی عجیب تیم ایران مهر را به عنوان […]

علیرضا اکبرپور : باشگاه، حق تیم نوجوانان را بگیرد

اکبرپور

✍  علیرضا حیدریان

مسابقات لیگ برتر نوجوانان تهران در حالی به دلیل بیماری کرونا تعطیل شد که تیم استقلال در جدول مسابقات با یک بازی کمتر از تیم ایران مهر در رده سوم قرار دارد.

اما هیئت فوتبال در اقدامی عجیب تیم ایران مهر را به عنوان تیم دوم این مسابقات معرفی کرد. به همین بهانه با علیرضا اکبرپور سرمربی این تیم گفتگویی داشتیم که در ادامه ملاحظه می فرمائید.

تشکیل تیم نوجوانان

ما از ۲۰ فروردین ۹۸ در ورزگاه امام رضا شروع به تست گیری از بازیکنان کردیم و پس از یک ماه بازیکنان مستعدی را انتخاب کردیم. به غیر از ۷-۸ نفر از بازیکنان که از سال قبل نگه داشته بودیم بقیه را از بین تستی ها انتخاب کردیم. بازی های نوجوانان از خرداد ماه شروع شد و با توجه به تمرینات خوبی که از لحاظ تاکتیکی، تکنیکی و آمادگی جسمانی انجام داده بودیم نتایج خوبی در شروع مسابقات گرفتیم.

نا عادلانه دومی را از ما گرفتند

تا زمان تعطیلی مسابقات ایران مهر با یک بازی بیشتر در رده دوم و ما سوم جدول بودیم، در صورتیکه دو تیم ۵۲ امتیاز داشتند ولی متاسفانه با این وجود ایران مهر را به دلیل تفاضل گل بیشتر به عنوان تیم دوم مسابقات انتخاب کردند. ضمن اینکه ما از تیم سایپا به دلیل استفاده از بازیکن صغر سنی شکایت کرده بودیم که کمیته انضباطی رای به نفع ما داد ولی هنوز ۳ امتیاز بازی در جدول محاسبه نشده است. من از باشگاه تقاضا دارم به این موضوع اعتراض کند و حق ما را پس بگیرد.

مربیان پرسپولیسی تیم ملی از بازیکنان استقلال دعوت نمی کنند

ما بازیکنان مستعدی داریم از جمله دروازه بان تیم، عرفان یوسفی مورد نظر تیم های جوانان و امید استقلال هم قرار گرفته بود. در خط دفاع آرشام شکوری که در اردوی تیم ملی هم حضور داشت ولی در آخرین لحظات خط خورد. محمدرضا ترابی که در خط یک سر و گردن از تمام هافبک های لیگ بالاتر بود و در خط حمله رضا بهرامیان و ارشیا بابایی خیلی خوب عمل کردند.

رضا بهرامیان از نظر تکنیکی مثل مهدی قایدی است ولی از او جنگنده تر و جسورتر است.مربیان تیم ملی نوجوانان پرسپولیسی هستند و از استقلال کسی را دعوت نمی کنند در حالیکه حداقل ۴ نفر از تیم ما شایستگی حضور در تیم ملی را دارند. آنها خودشان هم به بازیکن ما، آرشام شکوری گفته اند که اگر پرسپولیسی بودی فیکس تیم ملی بازی می کردی. حتی محمد رضا ترابی که بازیکن تیم ملی بود از وقتی که به استقلال آمد دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

مشکلات زیادی در این فصل داشتیم

هنوز نگرفته ام. ابتدای فصل ما یک سرپرستی داشتیم که از او راضی بودیم ولی بعدا شخصی دیگری آمد. ولی ایشان به دلیل عدم آشنایی به وظایف سرپرستی حتی قادر به تامین نیاز های اساسی بازیکنان مانند تغذیه و آب معدنی در تمرینات و بازی ها نبود. از نظر ارتباط با هیئت فوتبال هم که جزو وظایف ذاتی و اولیه سرپرست است ضعیف عمل می کرد. از نظر البسه تیم هم دچار مشکل بودیم؛ ابتدا سه دست لباس به ما دادند ولی با شروع فصل سرد با همان لباس های آستین کوتاه مجبور بودیم بازی کنیم، حتی تا این اواخر گرمکن هم نداشتیم.

ورزشگاه امام رضا عامل بازی های خوب ما بود

در کنار همه مشکلات، امسال ورزشگاه امام رضا در اختیارمان بود که به نظرم یکی از دلایل نتایج خوب تیم های پایه استقلال داشتن ورزشگاه اختصاصی بود. بازی های که در این استادیوم برگزار می کردیم به طور مستقیم از شبکه امید پخش می شد و تاثیر خوبی روی بچه های ما می گذاشت.