علیپور: با ترکاندن بمب مخالفم/ فوتبال ما از آماتور هم پایین‌تر است/ سازمان لیگ می‌خواهد به هر بهانه‌ای سوپرجام را برگزار کند
علیپور: با ترکاندن بمب مخالفم/ فوتبال ما از آماتور هم پایین‌تر است/ سازمان لیگ می‌خواهد به هر بهانه‌ای سوپرجام را برگزار کند

علیپور: با ترکاندن بمب مخالفم/ فوتبال ما از آماتور هم پایین‌تر است/ سازمان لیگ می‌خواهد به هر بهانه‌ای سوپرجام را برگزار کند مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص آخرین وضعیت این تیم در آستانه شروع مسابقات لیگ برتر بیستم صحبت کرد.محمد علیپور در گفت‌وگو با میزان، در مورد آخرین وضعیت باشگاه تراکتور پیش از شروع لیگ برتر اظهار داشت: […]

علیپور: با ترکاندن بمب مخالفم/ فوتبال ما از آماتور هم پایین‌تر است/ سازمان لیگ می‌خواهد به هر بهانه‌ای سوپرجام را برگزار کند

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص آخرین وضعیت این تیم در آستانه شروع مسابقات لیگ برتر بیستم صحبت کرد.محمد علیپور در گفت‌وگو با میزان، در مورد آخرین وضعیت باشگاه تراکتور پیش از شروع لیگ برتر اظهار داشت: کیفیت تمرینات خوب است و مربیان تلاش کردند بهترین بهره را از امکانات موجود ببرند. ما نیز تلاش کردیم خواسته‌هایشان را برآورده کنیم ولی قطعا با شروع مسابقات تیم یکدست‌تری خواهیم شد. هر چند در جذب بازیکن هنوز نیاز‌هایی داریم و باید برای برطرف کردن آن تلاش کنیم. باید بدانید که برخی موانع از جمله مبالغ بالا یا قراراداد داشتن برخی بازیکنان باعث شد نتوانیم همه نفرات مورد نظر خود را جذب کنیم.

نیازی به سرو صدا نداریم
وی با اشاره به حرکت آهسته تیمش در جذب بازیکن برخلاف سال‌های پر سر و صدای قبل، گفت: من سیاست‌های خاص خود را دارم و اساسا با ترکاندن بمب مخالفم. باشگاه باید بازیکنی به خدمت بگیرد که به آن نیاز دارد. از این رو این بحث‌ها توهین به شعور فوتبالدوستان و هواداران است. ما در نظر داریم بدون هیچ حاشیه‌ای بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم و نیازی به سر و صدا ندارد.

تراکتور امسال هم مدعی است
مدیرعامل باشگاه تراکتور به اتفاقات غیرمنتظره فوتبال اشاره و تاکید کرد: تراکتور همیشه مدعی است و برای این ادعا تلاش می‌کند. با این حال، فوتبال گاهی بی‌رحم و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود. ما نیز خود را برای هر اتفاقی آماده کردیم. باشگاه ما امکانات خوبی دارد و در این سال‌ها تلاش شده تا به باشگاهی حرفه‌ای تبدیل شود. من هم برنامه‌های خود را دارم و سعی می‌کنم این راه را ادامه داده و بر برنامه‌های این باشگاه بیفزایم و به مرحله اجرا برسانم.

بازیکن خاصی نبود که بگیریم
علیپور تفاوت‌های بین فوتبالیست‌ها را محدود دانست و تصریح کرد: هدف ما جذب بازیکنانی است که کادرفنی نیاز دارد. از این رو نگران دیر اضافه شدن به بازار نقل‌وانتقالات نیستیم چراکه بازیکن خاصی در این فصل آزاد نبود که بخواهیم برای جذبش اقدام کنیم. از طرفی نیاز به این همه هیاهو نیست چون سطح بازیکنان در فوتبال ما چندان متفاوت نیست. به یارگیری اغلب تیم‌ها نگاه کنید. بازیکن خاصی به تیم خاصی نرفته است. در فصل نقل‌وانتقالات امسال، بازیکن خوب به آن شکل وجود ندارد چون بازیکنان خوب اغلب قرارداد داشتند. از این رو جای نگرانی نیست. وی افزود: ما سعی کردیم براساس دانش موجود در تیم‌مان بازیکنانی بگیریم و امیدواریم با چند ماه تمرین این بازیکنان به آمادگی لازم رسیده و کارایی مثبتی برای تیم ما داشته باشد. اختلافی که امروزه در فوتبال ما می‌بینید بیشتر روانی است. تیم‌هایی فکر می‌کنند که کوچک و ضعیف هستند و توان رقابت با تیم‌های بزرگ را ندارند در حالی که بعضا در لیگ دیدیم چه نتایج جالبی در بازی تیم‌های به اصطلاح بزرگ مقابل تیم‌های ظاهرا کوچک رقم خورده است. پس اگر این بار روانی از روی تیم‌ها برداشته شود اختلاف فنی خاصی بین تیم‌ها نمی‌بینید. البته امکانات سخت‌افزاری هم مهم است.

واسعی و فرعباسی دوست داشتند به تراکتور بیایند
وی در مورد ادعای دو باشگاه پیکان و نفت مسجدسلیمان در مورد قرارداد واسعی و فرعباسی گفت: آنچه بین باشگاه تراکتور و باشگاه نفت مسجدسلیمان رخ داده است به قبل از مدیرعاملی من برمی‌گردد. وقتی به باشگاه تراکتور آمدم فرعباسی فسخش را گرفته بود و با فسخ قرارداد برای پیوستن به تیم ما آمد. من مشکل خاصی از این بابت نمی‌بینم. امیدوارم این قرارداد به بهترین شکل انجام شود و همه طرفین راضی باشند. کمیته تعیین وضعیت در حال رسیدگی به پرونده این دروازه‌بان است و هر چه بگوید همگی می‌پذیریم. فرعباسی شخصا برای پیوستن به تیم تراکتور ابراز علاقه کرد. واسعی هم برای پیوستن به تیم ما علاقه نشان داد و فسخ کرده بود. ما با توجه به مدارک با این دو قرارداد بستیم و من مشکلی نمی‌بینم.

هیچ امتیازی به دژاگه، شجاعی و حاج صفی ندادیم
مدیرعامل باشگاه تراکتور بازگشت سه بازیکن نامی این تیم را خواسته خود آنها دانست و تصریح کرد: دژاگه، حاج‌صفی و شجاعی هر سه با ما قرارداد داشتند و به همین دلیل طبق قرارداد به تمرینات برگشتند. ما نه مبلغی به قراردادشان افزودیم و نه بندی به آن اضافه کردیم. در صحبت‌هایی که با آنها داشتم مایل به ادامه همکاری بودند. تیم ما به هر سه آنها نیاز دارد و امیدوارم فصل خوبی را کنار هم سپری کنیم. کادرفنی می‌توانند با تلفیقی از باتجربه‌ها و جوان‌ها در زمین کاری کنند تا هم جنگ‌های فیزیکی را برنده شویم و هم از نظر تاکتیکی و مدیریتی موفق باشیم. از این رو به همه اینها احتیاج داریم.

تیم‌های بازیکن ساز نابود شدند
علیپور با گلایه از کمبود بازیکنان جوان و باکیفیت خاطرنشان کرد: خیلی از تیم‌های بازیکن‌ساز دیگر نابود شدند. متاسفانه سیاست‌های غلطی در مورد آنها اتخاذ شد و کار به نابودی‌شان کشید. ما هم می‌توانیم همچنان تیم بازیکن‌سازی باشیم. قرار نیست هر بازیکنی که در یک آکادمی پرورش می‌یابد در همان باشگاه به کارش ادامه دهد بلکه می‌تواند در تیم‌های دیگر مشغول شود. با این حال، لازم است به بازیکن‌سازی توجه شود چراکه لیگ ما به ظهور بازیکنان جوان و مستعد نیاز دارد. سیاست باشگاه ما بازیکن‌سازی است.

باشگاه‌ها مقصرند
وی با اشاره به ناتوانی باشگاه‌ها در بازیکن‌سازی، تصریح کرد: از نظر من بازیکن‌سازی الزامی است چراکه اگر وجود داشت این بازار کاذب در چنین سطحی و تا این حد به وجود نمی‌آمد ولی متاسفانه حرفه‌ای که نیستیم هیچ از آماتور هم پایین‌تر هستیم. قبول دارم در این بین باشگاه هم مقصر هستند، ولی بازار کاذبی که شکل می‌گیرد نیز از دیگر دلایل آن است. متاسفانه ما هم از این بازاز کاذب آسیب دیدیم. بازیکنانی به باشگاه ما آمدند و قیمت‌هایی ارائه کردند که اصلا باور کردنی نبود. من وقتی می‌بینم چه وضعی از نظر اقتصادی وجود دارد و زیر چه تحریم‌های ظالمانه‌ای هستیم نمی‌توانم با بازیکنان قرارداد‌های آنچنانی ببندم. چطور می‌توانم به بازیکنی که بیش از ۲ میلیارد ارزش ندارد ۱۰ میلیارد پول بدهم. خدا را خوش نمی‌آید و من هرگز چنین کاری نمی‌کنم.

اتفاق تازه‌ای رخ نداده است
مدیرعامل باشگاه تراکتور با ابراز بی اطلاعی از روند پیشرفت پرونده‌های بین‌المللی این باشگاه گفت: از پرونده بدهی‌های بین‌المللی باشگاه اطلاعات زیادی ندارم چراکه همگی قبل از مدیریت من رخ داده است. البته نسبت به آنها بی‌تفاوت نیستم. با این حال، هنوز چیز جدیدی به ما ابلاغ نکرده‌اند و اگر بخواهند حکمی بدهند بدون شک به ما هم فرصتی خواهند داد. از این رو جای نگرانی نیست. باید منتظر آرا باشیم و بیش از این کاری از دستمان بر نمی‌آید.

پرسپولیس آماده سوپر جام نبود
علیپور با اشاره به نامناسب بودن زمان برگزاری سوپر جام فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در فوتبال ما سازمان لیگ فقط می‌خواهد به هر بهانه‌ای سوپرجام را برگزار کند. من ولی می‌خواهم بازی زمانی برگزار شود که هر دو تیم فدرتمند باشند و فوتبالدوستان از بازی لذت ببرند. در همه جای دنیا سوپرجام در بهترین شرایط دو تیم برگزار می‌شود تا مسابقه جذابی شکل بگیرد ولی در کشور ما فقط می‌خواهند این مسابقه برگزار شود و به دیگر موارد اهمیت نمی‌دهند. ما شرایط خوبی نداشتم و وضع پرسپولیس از ما بدتر بود. آنها درگیر اختلافات بودند. برخی بازیکنانشان قهر کردند و برخی هم فسخ کرده بودند. از طرفی مسابقات سخت و سنگین و فشرده‌ای را برگزار کرده بودند و اصلا آمادگی نداشتند. انصافا بازی جذاب از آب در نمی‌آمد. من دوست دارم با تیمی بازی کنیم که در اوج باشد از بازی و شکستش لذت ببریم.