عوامل صید غیر مجاز ۱۱۰ قطعه خفاش بازداشت شدند/ تاکید دادستان تبریز بر برخورد بدون اغماض با متخلفان
عوامل صید غیر مجاز ۱۱۰ قطعه خفاش بازداشت شدند/ تاکید دادستان تبریز بر برخورد بدون اغماض با متخلفان

به گزارش تایسیز اذربایجان میر محسن حسینی قمی با اعلام این خبر، افزود: تیم گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست استان شب گذشته پس از گزارش مردمی مبنی بر صید غیر مجاز ۱۱۰ قطعه خفاش در حوالی شهرستان اسکو، به محل اعزام و پس از تعقیب نامحسوس متخلفین موفق به کشف محل نگهداری خفاش های […]

به گزارش تایسیز اذربایجان میر محسن حسینی قمی با اعلام این خبر، افزود: تیم گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست استان شب گذشته پس از گزارش مردمی مبنی بر صید غیر مجاز ۱۱۰ قطعه خفاش در حوالی شهرستان اسکو، به محل اعزام و پس از تعقیب نامحسوس متخلفین موفق به کشف محل نگهداری خفاش های صید شده شدند.

وی افزود: پس از کشف محل اختفای خفاش ها، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با حکم دادستان عمومی و انقلاب استان و همراهی نیروهای انتظامی وارد محل شده و نسبت به بازداشت متخلفین و ضبط خفاش های صید شده اقدام شد.
حسینی قمی ادامه داد: متاسفانه تعداد ۴۰ قطعه از خفاش های صید شده به علت شوک وارد شده در هنگام به دام افتادن کشته شده بودند، اما باقیمانده این خفاش ها در شب گذشته توسط همکاران یگان حفاظت در زیستگاه طبیعی شان رهاسازی شدند.
این مقام مسئول تاکید کرد: حیات وحش و تنوع گونه های آن برای محیط زیست و آینده حیات بشری بسیار مهم است و هر گونه آسیب رساندن به حیات وحش به هر بهانه ای غیر قابل پذیرش بوده و با متخلفین مطابق قانون صید و شکار و بدون اغماض برخورد خواهد شد.
حسینی قمی در پایان تاکید کرد: افکار عمومی و دوستداران طبیعت قبول نمی کنند که چنین اقداماتی موجب آسیب دیدن محیط زیست استان و تنوع زیستی آن شود.
دادستان عمومی و انقلاب استان نیز در واکنش به این موضوع بر جدیت دستگاه قضایی استان در برخورد با تخلفات زیست محیطی تاکید کرد.

موسی خلیل اللهی در دیدار با معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: حفظ محیط زیست و تنوع زیستی استان برای دستگاه قضایی از اولویت های بسیار مهم است و هیچ اغماضی در برخورد با متخلفان زیست محیطی انجام نخواهد شد.
وی تاکید کرد: در موضوع اخیز نیز دستگاه قضایی استان با جدیت و سرعت با متخلفان صید غیر مجاز ۱۱۰ قطعه خفاش برخورد خواهد کرد.