عیادت استاندار آذربایجان‌شرقی از «کریم مردانی آذر»
عیادت استاندار آذربایجان‌شرقی از «کریم مردانی آذر»

عیادت استاندار آذربایجان‌شرقی از «کریم مردانی آذر» استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور در بیمارستان از حاج «کریم مردانی آذر» خیّر مدرسه‌ساز و بیمارستان‌ساز تبریزی عیادت کرد. به گزارش تایسیز نیوز، عابدین خرم در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای حاج کریم مردانی آذر که مدتی است به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است، […]

عیادت استاندار آذربایجان‌شرقی از «کریم مردانی آذر»

عیادت استاندار آذربایجان‌شرقی از «کریم مردانی آذر»

استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور در بیمارستان از حاج «کریم مردانی آذر» خیّر مدرسه‌ساز و بیمارستان‌ساز تبریزی عیادت کرد.

به گزارش تایسیز نیوز، عابدین خرم در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای حاج کریم مردانی آذر که مدتی است به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است، از اقدامات انجام‌ شده برای درمان‌ این خیر نیک اندیش مطلع شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم در عیادت این خیر مدرسه ساز گفت: در جهت تامین هزینه نصب تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی خریداری شده بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

محمد فرشکاران اظهار کرد: اقدامات انسان دوستانه حاج کریم که بیش از ۴۰ مجتمع شبانه روزی، چندین پانسیون، خوابگاه، مدرسه و بیمارستان در کشور ساخته در اذهان مردم نوعدوست کشور برای همیشه تاریخ ماندگار خواهند بود.

وی افزود: برای به بهره برداری رسیدن بزرگترین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان ایران و خاورمیانه در تبریز که به همت کریم مردانی آذر ساخته شده است نهایت حمایت و همراهی های لازم را به عمل خواهیم آورد.

فرشکاران با اشاره به یک سری از دستگاه های تخصصی خریداری شده بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی کودکان زهرا مردانی آذر و مشکلات مربوط به هزینه نصب این دستگاه ها ابراز داشت: برای تامین هزینه نصب تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی خریداری شده بیمارستان نیز نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.
بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر به عنوان بزرگترین مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی کودکان شمال غرب کشور در زمینی به وسعت ۹ هکتار در اوایل سال جاری فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

«حاج کریم مردانی آذر»، تنها بازمانده برادران مردانی آذر ملقب به امپراتوران مدرسه ساز و سلطان نیکی‌ها است که بیش از ۴۴۰ مدرسه و ۵۵۰ کلاس و بیمارستان در اقصی نقاط ایران و جهان احداث کرده اند.

سازمان صلیب سرخ جهانی در گزارشی که از فعالیت های انسان دوستانه خانواده مردانی آذری منتشر کرده است؛ در صفحه اول ژورنال این سازمان آمده است: ۱ > ۱۹۶ ؛ یعنی کمک‌های انسان دوستانه برادران مردانی آذر بیشتر از کمک‌های انسان دوستانه ۱۹۶ کشور در جهان است.

حاج کریم مردانی آذر متولد مهر ماه ۱۳۱۳ در تبریز، نمونه ای از انسانی متواضع و خیرخواه است که آوازه انسانیت اش فراتر از مرزهای کشور رفته و چه بسا در آن سوی مرزها و در غرب مدعی حامی انسان، بسیار محبوب و مشهور است و این امر به سبب حمایت های وی از ۶ هزار کودک افریقایی و ساخت مدرسه و درمانگاه در کشورهای فقیر است.