فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می‌رسد
فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می‌رسد

معاون اجرایی رییس جمهور: فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می‌رسد معاون اجرایی رییس جمهور گفت: گره‌های مدیریتی بین چند دستگاه کار این پروژه را معطل کرده بود که با مدیریت استاندار آذربایجان شرقی و همچنین کمک دولت، فاز اول آن در خردادماه به بهره برداری می رسد. به گزارش تایسیزنیوز، […]

معاون اجرایی رییس جمهور:

فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می‌رسد

فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می‌رسد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: گره‌های مدیریتی بین چند دستگاه کار این پروژه را معطل کرده بود که با مدیریت استاندار آذربایجان شرقی و همچنین کمک دولت، فاز اول آن در خردادماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش تایسیزنیوز، محسن منصوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه مقبره الشعرای تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از میزبانی مردم آذربایجان شرقی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی برای مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت ویژه ای دارد و دکتر رئیسی شخصا جزئیات مسائل این استان را دنبال کرده و پیگیر هستند و به برکت توجه خود ایشان، کارهای بزرگی در استان شروع شده است که بخشی از این کارها را در بازدیدهای امروز پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: مصوبات خیلی خوبی در سفر رئیس جمهور در سال گذشته برای استان وجود داشته و در حال حاضر که کمتر از ۱۰ ماه از این سفر گذشته است، بیش از ۷۲۰۰میلیارد تومان از تعهدات سفر استانی برآورده و محقق شده که این امر اتفاق مهمی است که در زمان کوتاه این میزان منابع وارد کارها و پروژه‌های استان شده است، چرا که وقتی چنین مبلغی وارد استان شود کارهای زیادی انجام شده و این میزان منابع اهرمی برای کارهای بزرگتر می‌شود.

وی یادآور شد: استاندار آذربایجان شرقی به صورت پرتلاش مسائل استان را پیگیری می‌کند و شاهد تحولات اساسی در سطح استان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی هستیم، بستر سرمایه گذاری در بخش خصوصی فعال شده و مسئولان استانی و سرمایه گذاران پای کار هستند و مجموع اتفاقات، تحول اساسی و چشمگیری را در سطح منطقه ایجاد می‌کند.

منصوری با اشاره به بازدیدهای امروز خود گفت: کارهایی که ده‌ها سال در زمین مانده بود و کارگاه‌ها و پروژه‌هایی که خوابیده بودند امروز فعال شده و مهمترین آنها هم راه آهن بستان آباد- خاوران بود که کار آن تقریبا تمام شده و در اولین فرصت با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: خط آهن بستان آباد- خاوران (مسیر پروژه بستان آباد – میانه) مطالبه قدیمی مردم تبریز و استان بوده که از نظر عمرانی و رفاهی تحول بزرگی برای مردم استان و استان‌های همجوار به ارمغان می‌آرود، فاز اول این خط آهن ظرف یکی دوماه آینده تکمیل می‌شود، ریزه کاری‌های پروژه هم حل شده و کار از نظر فنی تقریبا تمام شده است، فقط هماهنگی‌های درون دستگاهی مانده که به زودی حل می‌شود، این پروژه هم از نظر اقتصادی و هم راهبردی در سطحی هست که خود آقای رئیس جمهور آن را افتتاح می‌کند.

وی به بازدید خود از کمربندی جنوبی (کمربندی دوم شهر) تبریز نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از آزاد راه تبریز به ارومیه هم حدود ۲۶ درصد پیشرفت دارد ما هم در دولت تامین اعتبار آن را انجام می‌دهیم، بابت تسهیل در تملک زمین هم تصمیماتی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های بیمارستانی بسیار خوبی در استان شروع شده است، گفت: به نظر می‌رسد اگر این پروژه های بیمارستانی به بهره برداری برسد در سطح سرانه استانی تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت، در حال حاضر سرانه تخت بیمارستانی استان حدود ۱.۸ هست که با افتتاح این پروژه ها این رقم به عدد ۲ به ازای هر هزار نفر می رسد که سطح قابل قبول و استاندارد است و عزم استاندار آذربایجان شرقی هم در حوزه بهداشت و درمان همین است.