فرماندار: ۱۶۲ طرح مراغه طی دهه فجر افتتاح می‌شود
فرماندار: ۱۶۲ طرح مراغه طی دهه فجر افتتاح می‌شود

فرماندار: ۱۶۲ طرح مراغه طی دهه فجر افتتاح می‌شود تایسیز نیوز- معاون استاندار آذربایجان‌‎شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: طی دهه فجر امسال ۱۶۲ طرح عمرانی، زیرساختی و خدماتی با ۵۴۴  میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که در مقایسه با سال قبل حدود ۲.۲ افزایش نشان می‌دهد.  […]

فرماندار: ۱۶۲ طرح مراغه طی دهه فجر افتتاح می‌شود

تایسیز نیوز- معاون استاندار آذربایجان‌‎شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: طی دهه فجر امسال ۱۶۲ طرح عمرانی، زیرساختی و خدماتی با ۵۴۴  میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که در مقایسه با سال قبل حدود ۲.۲ افزایش نشان می‌دهد. 

«داود اسدیان» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: ۱۲۷ مورد از این طرح‌ها با ۷۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری به عمران روستایی شامل آسفالت‌ریزی، زیرسازی، جدول‌گذاری معابر و احداث پل و دیوار حائل مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد: هشت طرح برق‌رسانی و آبرسانی به مناطق شهری و روستایی شامل توسعه و اصلاح شبکه، هفت طرح مخابراتی و چهار طرح مسکن و معابر روستایی نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی طی دهه فجر سال جاری است.

وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر امسال سه طرح توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی با ۱۲۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز افتتاح می‌شود.

به گفته فرماندار مراغه سه طرح توسعه راه روستایی شامل زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۳۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه و سه طرح حوزه بهداشت و درمان شامل احداث خانه بهداشت روستایی، توسعه مرکز جامع سلامت شهید شهپوری و ایجاد آزمایشگاه مولکولی نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

«اسدیان» این را هم بیان کرد که علاوه بر این طرح‌ها، سه طرح عمران شهری مراغه شامل اصلاح معابر و احداث گلخانه مدرن فضای سبز شهری و چهار طرح صنعتی و تولیدی در زمینه‌های روغن موتور، تولید لوله‌های پلی اتیلنی و باطری‌های سربی با ۲۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز آماده افتتاح است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی ۲ طرح بزرگ شامل «تعریض و چهاربانده کردن جاده فعلی مراغه – هشترود» و «طرح ملی احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی این شهرستان» نیز همزمان با دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی

فرماندار مراغه به اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در دهه فجر امسال هم اشاره و بیان کرد: از مهم‌ترین آنها می‌توان به نواخته شدن زنگ انقلاب به صورت نمادین در مدارس شهری و روستایی طی ۱۱ بهمن و مراسم استقبال از آفتاب (سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی) و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در روز ۱۲ بهمن اشاره کرد.

«اسدیان» افزود: آغاز مسابقات منطقه‌ای قرآن دانش‌آموزی و جشن انقلاب با حضور ۲۵ هزار دانش‌آموز در طول دهه فجر، افتتاح کتابخانه عمومی پهرآباد، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین‌المللی و همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در مناطق مختلف شهری و روستایی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه فجر امسال است.

به گفته وی امسال ده‌ها جشن انقلاب در مناطق شهری و روستایی برگزار، و نمایشگاه پوستر، عکس و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول دهه فجر برپا می‌شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۰ واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اجرای خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مناطق محروم و روستایی نیز جزو برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان به شمار می‌رود.

«اسدیان» به اجرای واکسیناسیون رایگان دام‌ها در روستاهای این شهرستان و برپایی میزهای خدمت در بخش‌های مرکزی و سراجو هم اشاره و بیان کرد: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، یادواره‌های شهدا و راهپیمایی دشمن‌شکن و وحدت‌آفرین یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور آحاد مردم و مسئولان شهرستان از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرستان در دهه فجر است.

به گزارش تایسیز نیوز همزمان با دهه مبارک فجر سال گذشته ۱۱۳ طرح عمرانی، زیرساختی و خدماتی با بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح، و ۱۳ طرح دیگر نیز کلنگ‌زنی شد.

گفتنی است امسال جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌شرقی با پیشنهاد استاندار جدید به صورت مردمی برگزار می‌شود.