فعالیت ۳۵۰۰مدیر و مربی در مهد کودک های استان اذربایجان شرقی
فعالیت ۳۵۰۰مدیر و مربی در مهد کودک های استان اذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سه هزار و ۵۰۰ نفر مدیر و مربی در مهد کودک‌های استان فعالیت می‌کنند، گفت: در این همایش تلاش می کنیم تا این جمعیت را به سمتی سوق دهیم که در مهدهای کودک نحوه درست حجاب به کودکان آموزش داده شود. محسن ارشدزاده ظهر روز چهارشنبه در همایش […]

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سه هزار و ۵۰۰ نفر مدیر و مربی در مهد کودک‌های استان فعالیت می‌کنند، گفت: در این همایش تلاش می کنیم تا این جمعیت را به سمتی سوق دهیم که در مهدهای کودک نحوه درست حجاب به کودکان آموزش داده شود.

محسن ارشدزاده ظهر روز چهارشنبه در همایش عفاف و حجاب مربیان مهدکودک ‌های استان با بیان اینکه باید مربیان مهدهای کودک حجاب خود را به درستی رعایت کنند، ادامه داد: بدون شک آنها الگوی حجاب و عفاف دانش آموزان هستند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کودکان حجاب خشک، سرد و اجباری را نمی‌ پذیرند، گفت: با استفاده از داستان و تمثیل حجاب و عفاف جذابیت و ماندگاری پیدا می‌ کند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه براساس تکالیف دینی ملزم به حفظ حجاب و رعایت عفاف هستیم، گفت: وقتی کودک به صورت عینی پوشش مناسب را می‌بیند در ذهنش آن پوشش و ارزش ماندگار می‌ شود.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار نفر از کودکان و نو نهالان در استان تحت آموزش و تربیت مربیان مهد و کودک‌ها قرار دارند.

وی افزود :در استان ما سه هزار و ۵۰۰ مدیر و مربی در مهدهای کودک همکاری می‌کنند که تاکید بر ضرورت حجاب برای این جمعیت بزرگ ضروری است.

ارشدزاده تاکید کرد: برخی‌ها آموزش رقص در مهدکودک‌ها را عنوان می‌کنند در حالیکه آموزش قرآن و نماز در مهدکودک‌ها بسیار گسترده‌تر است اما با مطرح شدن چنین مسائلی زحمات مربیان نادیده گرفته می شود.

 

وی تاکید کرد: ما در مقابل تمامی هجمه‌های دشمن باید برنامه‌های دینی و فرهنگی، آموزش نماز و حجاب را برجسته کنیم.

 

ارشدزاده با بیان این‌که کودکان همواره از سه گروه خانواده، مربیان و شخصیت‌های تلویزیونی الگوبرداری می‌کنند، اظهار کرد: کودکان رفتارهای والدین و مربیان خود را تقلید می‌کنند و باید این افراد متعهد به رعایت حجاب باشند تا کودکان، آن‌ها را برای خود الگو قرار دهند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به این‌که کودکان از لحاظ روانشناسی در شرایط سنی و رشد روانی قرار دارند، مربیان باید با رفتار و اخلاق خود برای کودکان الگو شوند؛ چرا که همین کودکان آینده سازان کشور هستند