فناوری های جدید مقاومت در برابر زلزله استفاده شود
فناوری های جدید مقاومت در برابر زلزله استفاده شود

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، محسن غفوری آشتیانی روز پنجشنبه در گردهمایی ملی «پیشرفت های روز در مهندسی زلزله به همراه نگرشی بر زلزله های اخیر کشور در تبریز» افزود: مهندسی ایران در حال تحول بوده و مشکلات موجود نیز به خاطر مسائل مدیریتی است. وی با بیان اینکه در کشور از […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، محسن غفوری آشتیانی روز پنجشنبه در گردهمایی ملی «پیشرفت های روز در مهندسی زلزله به همراه نگرشی بر زلزله های اخیر کشور در تبریز» افزود: مهندسی ایران در حال تحول بوده و مشکلات موجود نیز به خاطر مسائل مدیریتی است.

وی با بیان اینکه در کشور از دانش لازم برخورداریم و مهندسی را به خوبی بلد هستیم، اظهار داشت: با این وجود ردپای مهندسی در توسعه شهر و کشور نمایان نیست.
رئیس انجمن مهندسی زلزله ایران یادآوری کرد: در کشور هم دانش کافی و هم متخصص لازم وجود دارد ولی اینکه چرا کشور در برابر زلزله مقاوم نیست، به مباحث مدیریتی بر می گردد.
غفوری آشتیانی با اشاره به چالش های مهندسی و راهکارهای اقتصادی و بیمه ای برای مدیریت موفق و توسعه ایمن و پایدار در برابر زلزله، ادامه داد: استفاده از فناوری های جدید در توسعه شهرها و ساختمان سازی موجب رفع بخش عمده ای از مشکلات مربوط به زلزله در کشور می شود.

ایران از زلزله‌ خیزترین کشورهای جهان با گسل‌های فراوانی است که حدود ۹۰ درصد مساحت آن را می‌پوشاند.

تبریز نیز از شهرهای تاریخی ایران است که در طول تاریخ بارها بر اثر زمین ‌لرزه‌های مهلک و ویرانگر، نابود و از نو ساخته شده‌ است.

گردهمایی ملی «پیشرفت های روز در مهندسی زلزله به همراه نگرشی بر زلزله های اخیر کشور در تبریز» به مدت یک روز با هدف بررسی پیشرفت ها و دستاوردهای صنعت مهندسی کشورمان، مشکلات و چالش های صنعت مهندسی و ساختمان سازی با محور مقاومت در برابر زمین لرزه و ارایه راهکار برای برون رفت از این وضعیت برگزار شد.