فوتبال ایران به احترام زنوزی کلاه از سر بردارد
فوتبال ایران به احترام زنوزی کلاه از سر بردارد

⚽️فوتبال ایران به احترام زنوزی کلاه از سر بردارد 🔸اصل ۴۴ قانون اساسی سال هاست مورد تأکید مقامات بلندپایه کشوری قرار دارد؛خصوصی سازی همزمان با بخش اقتصادی کشور در حوزه ورزشی نیز پیگیری شده است، لیکن عدم وجود درآمد لازم در پیکره ورزشی کشور و نبود ساز و‌ کارهای درآمدزایی در این حوزه، رغبتی برای […]

⚽️فوتبال ایران به احترام زنوزی کلاه از سر بردارد

🔸اصل ۴۴ قانون اساسی سال هاست مورد تأکید مقامات بلندپایه کشوری قرار دارد؛خصوصی سازی همزمان با بخش اقتصادی کشور در حوزه ورزشی نیز پیگیری شده است، لیکن عدم وجود درآمد لازم در پیکره ورزشی کشور و نبود ساز و‌ کارهای درآمدزایی در این حوزه، رغبتی برای بخش خصوصی واقعی جهت ورود به این حوزه ایجاد نمی‌کند.

🔸سال ها پیش باشگاه گسترش فولاد تبریز به عنوان پیشتاز خصوصی سازی ورزش کشور با سرمایه گذاری محمد رضا زنوزی مطلق پا به این عرصه گذاشت، گسترش فولاد هر چند نتوانست به عنوان یک مدعی در فوتبال ایران ظاهر شود ولی به عنوان نمونه موفق یک باشگاه خصوصی همواره رقیب سرسختی برای تیم های بزرگ بود.

🔸در برهه ای از زمان که تیم ریشه دار و با قدمت ماشین سازی تبریز رو به انحلال بود و هواداران این تیم نگران لغو امتیاز تیم سبز تبریزی بودند، این «بیزینس من» خوش فکر تبریزی بود که پا پیش گذاشت و بدون توجه به هزینه های سرسام آور آن ماشین سازی را سر پا نگه داشت.

🔸زنوزی مطلق در یکی از صحبت های خود گفته بود این کار را به خاطر عشق به فوتبال و آذربایجان انجام داده و مسئولیت اجتماعی اش می طلبد تا کارهای بزرگتر از این را برای کشورش انجام دهد.

🔸اهمیت قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز در تورنمنت های مختلف بر هیچ یک از اهالی فوتبال پوشیده نیست. فوتبال دوستان آذربایجان با انتقال امتیاز ماشین سازی به زنوزی مطلق خیالشان از مدیریت این باشگاه تبریزی راحت شد و مطمئن شدند که کار دست کاردان سپرده شده و از مالکیت تاجر فوتبالی بر ماشین سازی استقبال کردند.

🔸چند وقتی از ماجرای سبزپوش های تبریزی نگذشته بود که صحبت از واگذاری قرمزهای پرهوادار این شهر نیز که تحت مدیریت سپاه عاشورا فعالیت میکرد به میان آمد.

🔸اما واگذاری تراکتورسازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با ماشین سازی و یا تیم های دیگر نبود، انبوه میلیونی هواداران، ادعای قهرمانی، دلسوزی هواداران و ده ها دلیل دیگر سختی کار واگذاری تراکتورسازی را صد چندان میکرد.

🔸نام بزرگ تراکتور سازی دل خیلی ها را برای مالکیت آن وسوسه میکرد ولی وارد شدن به عرصه هزینه دار فوتبال دل شیر میخواست و صد البته پرشورهای میلیونی نیز دلهره واگذاری محبوبشان را با توجه به تجربه تیم هایی چون استیل آذین داشتند.

🔸فوتبال دوستان تبریز خاطره خوش مالکیت ماشین سازی و گسترش فولاد را به خاطر داشتند، اما سنگینی مسئولیت مدیریت باشگاه بزرگ تراکتورسازی ورود زنوزی مطلق به این عرصه را دشوار کرده بود؛ ده ها کمپین مردمی ایجاد شد تا زنوزی مطلق مالکیت تراکتورسازی را قبول کند و بالاخره این اتفاق افتاد.

🔸زنوزی مطلق، مهر گسترش فولادی را‌ که از خردسالی بزرگش کرده بود از دل برون کرد و به ارومیه ای ها هبه کرد تا شور فوتبال در این شهر هم اوج بگیرد و تراکتور سازی را با همه حواشی و هزینه هایش به آغوش کشید تا بار دیگر ثابت کند که روی حرفش مبنی بر انجام کارهای بزرگ برای کشور باقیست و همواره دلسوز فوتبال کشور است.

🔸در دورانی که فدراسیون فوتبال ایران به دنبال راهی برای پروازهای تیم ملی فوتبال به جام جهانی روسیه بود پا پیش گذاشت و یک فروند هواپیمای ایرباس را با طراحی یوز ایرانی بر بدنه در اختیار فوتبال ایران قرار داد تا غرور ملی در عرصه بین المللی طنین انداز شود.

🔸اقدامات ریز و‌ درشت زنوزی برای فوتبال ایران را باید از زبان مسئولان فدراسیون فوتبال شنید، از ماجرای آدیداس تا … .

🔸با وجود این محمدرضا زنوزی مطلق در یکی از مصاحبه های خود عنوان کرده که فدراسیون حتی تشکر خشک و خالی از او نکرده است.

🔸همه این ها و هزار و یک دلیل دیگر علتی است بر وامداری فوتبال ایران به زنوزی مطلق.

🔸فردی که لیدر خصوصی سازی فوتبال در ایران به شمار می رود؛ لیدری که از جیب خود برای نشاط اجتماعی هزینه میکند، نه اینکه از نشاط اجتماعی برای خود جیب بدوزد.

https://telegram.me/hamshahriazarbayjansharghi