فوت ۷ نفر در سیل استان اردبیل
فوت ۷ نفر در سیل استان اردبیل

فوت ۷ نفر در سیل استان اردبیل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مرگ هفت نفر در سیل استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به حادثه‌ خیزی کشور، توجه به نکات ایمنی لازم و آموزش‌های مرتبط با مخاطرات می‌تواند به نجات جان هموطنان در حوادث مختلف کمک کند. به گزارش تایسیز نیوز، در اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر […]

فوت ۷ نفر در سیل استان اردبیل

فوت ۷ نفر در سیل استان اردبیل

جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مرگ هفت نفر در سیل استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به حادثه‌ خیزی کشور، توجه به نکات ایمنی لازم و آموزش‌های مرتبط با مخاطرات می‌تواند به نجات جان هموطنان در حوادث مختلف کمک کند.

به گزارش تایسیز نیوز، در اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در پی بارش‌های سیل‌آسا در ۱۲ استان کشور آمده است: در هفته گذشته به دلیل وقوع بارش‌های رگباری بهاره در ۱۲ استان کشور و وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق کشور، به ۵۱۹۵ آسیب‌دیده از سیل، خدمات امدادی ارائه شد و ۱۱۱ نفر اسکان اضطراری یافتند. در این مدت، بیشترین امدادرسانی در استان اردبیل و به ۵۰۳۰ سیل‌زده ارائه شده است.

جمعیت هلال‌احمر همچنین افزود: در سیل و آبگرفتگی روزهای اخیر در استان اردبیل، متاسفانه ۷ هم‎وطن جان خود را از دست دادند. در این مدت، ۱۳ تیم عملیاتی متشکل از ۴۰ نجاتگر در قالب ۹ تیم سیلاب، ۳ تیم ارزیاب و یک تیم آنست از معاونت امداد و نجات استان و جمعیت هلال احمر شهرستان‌های گرمی، اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر برای امدادرسانی و همچنین جست‌جوی مفقودین در سیل، به محل حادثه اعزام شده بودند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: بر اثر بارش سیل‌آسای هفته گذشته در جاده چالوس که منجر به سیل و آبگرفتگی در این جاده شد؛ ۲ نفر مفقود شدند و امدادگران و نجاتگران برای یافتن آنان همچنان در حال جست‌وجو هستند. در این عملیات، ۵ تیم شامل تیم‌های سیلاب، فنی کوهستان و آنست حاضر هستند.