فیس‌بوک و گوگل پذیرفتند به بنگاه‌های خبری استرالیا پول بدهند
فیس‌بوک و گوگل پذیرفتند به بنگاه‌های خبری استرالیا پول بدهند

فیس‌بوک و گوگل پذیرفتند به بنگاه‌های خبری استرالیا پول بدهند 🔹مجلس عوام استرالیا بالاخره تصویب کرد دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی فیس‌بوک و گوگل باید برای انتشار اخبار تولید شده در بنگاه‌های خبری استرالیا پول بدهند. پیش از مجلس عوام، سنای استرالیا این قانون را تصویب کرده بود. 🔹این قانون در مرحله اول با مخالفت […]

فیس‌بوک و گوگل پذیرفتند به بنگاه‌های خبری استرالیا پول بدهند

🔹مجلس عوام استرالیا بالاخره تصویب کرد دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی فیس‌بوک و گوگل باید برای انتشار اخبار تولید شده در بنگاه‌های خبری استرالیا پول بدهند. پیش از مجلس عوام، سنای استرالیا این قانون را تصویب کرده بود.

🔹این قانون در مرحله اول با مخالفت هر دو شرکت آمریکایی رو‌به رو و باعث شد شبکه اجتماعی فیس‌بوک تمام محتواها و اخبار استرالیا را در این پلت‌فرم مسدود و ممنوع کند. اما مسئولان این شبکه اجتماعی بزرگ و مشهور چندی بعد اعلام کردند گفتگو با طرف استرالیایی موفقیت‌آمیز بوده و منجر به اصلاح قانون شده است.

🔹در متن قانون اصلاحی مجلس استرالیا آمده فیس‌بوک و گوگل در برخی موارد اجازه دارند تابع این قانون نباشند. اما در موارد دیگر باید تابع قانون پرداخت پول به رسانه‌های استرالیا باشند.

🔹این قانون می‌تواند آغازگر راهی باشد که در کشورهای دیگر هم مورد توجه قرار بگیرد و شبکه‌های اجتماعی را وادار کند بابت محتوای تولیدی دیگران پول بدهند.