قالیچی:فارغ التحصیلان بدون مهارت نمی‌توانند نیاز بازار کار را رفع کنند
قالیچی:فارغ التحصیلان بدون مهارت نمی‌توانند نیاز بازار کار را رفع کنند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی: فارغ التحصیلان بدون مهارت نمی‌توانند نیاز بازار کار را رفع کنند رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: یکی از مشکلات جامعه ایران این است که فارغ التحصیلان بدون مهارت هستند و نمی‌توانند نیاز بازار کار را رفع کنند در حالی که در کشورهای پیشرفته‌ای همچون آلمان، […]

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی:

فارغ التحصیلان بدون مهارت نمی‌توانند نیاز بازار کار را رفع کنند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: یکی از مشکلات جامعه ایران این است که فارغ التحصیلان بدون مهارت هستند و نمی‌توانند نیاز بازار کار را رفع کنند در حالی که در کشورهای پیشرفته‌ای همچون آلمان، ۵۰ درصد افرادی که وارد بازار کار می‌شوند، ابتدا آموزش مهارتی می‌بینند.

فرزان قالیچی اظهار کرد: با توجه به این‌که تحولات و تغییرات در جامعه بسیار سریع اتفاق می‌افتند، دانشگاه‌ها برای پیشروی با این تحولات همراه هم هستند.

وی با اشاره به اهمیت مراکز علمی و دانشگاهی، متذکر شد: اکنون چشم امید تمامی انسان‌ها به همین مراکز علمی است تا واکسن کرونا کشف شود، از این رو دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند.

قالیچی ادامه داد: تمامی کارها و اقدامات در عرصه تولید و خدمات در سطح کشور با دانشگاه به طور کامل عجین شده است، بنابراین دانشگاه‌های کشور باید به سمتی پیش روند که نظام علمی را به عمل تبدیل کرده و نیازهای جامعه را برطرف کنند وگرنه کشور از دنیا عقب خواهد ماند.

وی با اشاره به هفته ملی مهارت (۳۱ تیر الی ۶ مرداد) اظهار کرد: متاسفانه هنوز مقوله مهارت آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی افزود: اکنون باید به مقوله آموزش مهارتی توجه ویژه‌ای کرده و نظام‌های مهارتی در کشور، با تشویق‌های مالی، بورسیه و … برای سوق افراد به سمت آموزش مهارتی و رفع نیاز بازار کار اقدام کنند.

وی در خصوص ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: این دانشگاه پس از انقلاب اسلامی تأسیس شده و با ماموریت تربیت نیروهای مهارتی بر محور همگامی علم با عمل، فعالیت می‌کند.

وی متذکر شد: تعدادی از دانشجویان این دانشگاه جامع پس از فارغ التحصیلی در کنار ورود به بازار کار، برای دیگران نیز اشتغال ایجاد کرده و در زمینه کارآفرینی بسیار خوب عمل کرده‌اند؛ اکنون نیز امیدواریم تا دانشگاه جامع علمی کاربردی در سیر دانشگاه‌های نسل سوم بتواند مسئولیت خود برای دانشگاه کارآفرین شدن را به خوبی ایفا کند.