قطعه سازان آذربایجان توان تولید و تامین قطعات مورد نیاز صنعت خودروی کشور را دارند/ شرایط جاری به سود دو طرف اصلاح شود
قطعه سازان آذربایجان توان تولید و تامین قطعات مورد نیاز صنعت خودروی کشور را دارند/ شرایط جاری به سود دو طرف اصلاح شود

به گزارش تایسیز اذربایجان ، “رضا پاشایی” پیش از ظهر امروز طی نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی سایپا در اتاق بازرگانی تبریز، گفت: اصلی ترین مشکل قطعه سازان قراردادهایی است که همواره یک طرفه و به سود خودروسازان بوده است. وی افزود: همیشه قراردادهای قطعه سازان با خودروسازها طوری تنظیم شده […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، “رضا پاشایی” پیش از ظهر امروز طی نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی سایپا در اتاق بازرگانی تبریز، گفت: اصلی ترین مشکل قطعه سازان قراردادهایی است که همواره یک طرفه و به سود خودروسازان بوده است.

وی افزود: همیشه قراردادهای قطعه سازان با خودروسازها طوری تنظیم شده که اگر سر موقع قطعه تحویل ندهیم، جریمه می شویم، اما اگر سر موقع پول قطعه سازها پرداخت نشود، کسی پاسخگو نیست.

پاشایی تاکید کرد: این روند باید اصلاح شود و قراردادها به صورت برد-برد تنظیم شود.

وی از عدم گشایش اعتبار اسنادی داخلی انتقاد کرد و گفت: هیچ شرکت بزرگ تامین کننده ای به صورت ال. سی داخلی به قطعه سازان مواد اولیه تحویل نمی دهد.

این فعال صنعتی افزود: ادامه این روند به زول تدریجی و نابودی واحدهای قطعه ساز منجر خواهد شد.

پاشایی اضافه کرد: اگر شرایط فعلی اقتصادی کشور ادامه پیدا کند، فکر می کنم قطعه سازان خودروی کشور اخرین روزهای فعالیت خودشان را سپری می کنند.

وی در پایان بر توان تامین قطعات خودروسازان کشور توسط قطعه سازان تبریز تاکید کرد و گفت: آذربایجان این قول را به شما و خودروسازان کشور می دهد که تا آخرین نفس برای تولید قطعات صنعت خودروی کشور با همه توان تلاش کند، اما باید شرایط جاری به سود دو طرف اصلاح شود.