قیام ۲۹ بهمن تبریز آغاز شمارش معکوس نابودی رژیم شاه بود / بصیرت شرط غلبه بر نفوذ دشمنان است
قیام ۲۹ بهمن تبریز آغاز شمارش معکوس نابودی رژیم شاه بود / بصیرت شرط غلبه بر نفوذ دشمنان است

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ مردم تبریز در واقع آغاز شمارش معکوس و استارت ساعت شنی اتمام رژیم طاغوت بود و نفس های منحوس این رژیم وابسته و ایادی استکبار بعد از این قیام به شمارش افتاد.  به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ،امین […]

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ مردم تبریز در واقع آغاز شمارش معکوس و استارت ساعت شنی اتمام رژیم طاغوت بود و نفس های منحوس این رژیم وابسته و ایادی استکبار بعد از این قیام به شمارش افتاد.

 به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ،امین دیندار امروز  با بیان اینکه با شکل گیری قیام مردم تبریز، قیام‌های سایر نقاط دیگر مردم کشورمان به شکل جدید علیه رژیم شاه آغاز می‌شود، اظهار داشت: این قیام به سان زلزله‌ای مهیب بر روی سازه به ظاهر مستحکم و در واقع از درون پوسیده رژیم منحوس پهلوی بود که به مانند زلزله‌های طبیعی، ستون‌ها و استحکامات ابنیه رژیم را سست و لرزان کرد و پس لرزه‌های دیگر آن در اقصی نقاط کشور نهایتا در کمتر از یک سال موجب فروپاشی رژیم طاغوت شد.

این فعال دانشجویی دانشگاه تبریز در پاسخ به این پرسش که اگر ادوار مختلف تاریخ کشورمان را رصد کنیم به عینه مشاهده می‌کنیم که در اکثر مواقع آذربایجانی‌ها در لحظات حساس این کشور در خط مقدم بودند، علت این امر چه بوده است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند “آذربایجان سر ایران است”؛ که به نظر می‌آید، سر جایگاه عقل و اندیشه است از این رو همواره وظیفه راهبری و کنترل هر اقدام و نهضتی را بر عهده دارد.

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه آذربایجان و آذربایجانی از مبدأ تاریخ تاکنون مردم بافهم و متدین و غیور این دیار سردمدار آزادگی و حق طلبی بوده‌اند، تصریح کرد: نقش پررنگ و تاثیرگزار آذربایجان از قیام مشروطه و مبارزات انقلاب اسلامی و رشادت‌های دلیرمردانش در هشت سال دفاع مقدس تا حماسه نهم دی و تلاش برای آبادانی و سازندگی میهن اسلامی غیرقابل انکار و بی‌بدیل است.

بصیرت شرط غلبه بر نفوذ دشمنان است

این فعال دانشجوی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سووال که در عصر حاضر وظیفه و رسالت نسل امروز برای تداوم راه پرافتخار این سرزمین چیست، یادآور شد: امروزه بیش‌ترین توجه ما باید به مساله بصیرت باشد. مردم آذربایجان همواره با بصیرت واقعی و عملی خود زبانزد خاص و عام بوده‌اند همانگونه که مشاهده شد در اغتشاشات اخیر با وجود تلاش‌های فراوان ضدانقلاب و تحریک‌های سرسپردگان غرب به لطف خدا و در اثر بصیرت همیشگی مردم این دیار و محبوبیت و کلام نافذ امام جمعه عالم و مردمی استان کوچک‌‌ترین مورد امنیتی یا حتی بی نظمی در دیار پرافتخار آذربایجان مشاهده نشد.

به گفته وی همه اقشار وظیفه دارند این بصیرت را به تمام جنبه‌های اجتماعی تعمیم دهند. کشور ما اکنون نیازمند کار و توسعه و پیشرفت است و لازمه آن این است که هر کس در جایگاه خود کم فروشی نکرده و به وظایف خود عمل کند.

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز اضافه کرد: دانشجو، استاد، بازاری، کارمند، عالم، مسئول، زن و مرد همه باید با تمام قوا وظایف محوله خود را به خوبی انجام داده و از اسارت در تعصبات قومی قبیله‌ای و دعواهای پوچ حزبی و سیاسی بپرهیزند تا در این زمینه نیز به سان سایر زمینه ها در کشورمان اولین باشیم.