لایروبی رودخانه قوبی چای بناب در دستور کار قرار گرفت
لایروبی رودخانه قوبی چای بناب در دستور کار قرار گرفت

لایروبی رودخانه قوبی چای بناب در دستور کار قرار گرفت مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از لایروبی رودخانه قوبی چای بناب خبر داد. به گزارش آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبی شهرستان بناب به همراه نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بناب و سایر مسئولان […]

لایروبی رودخانه قوبی چای بناب در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از لایروبی رودخانه قوبی چای بناب خبر داد.

به گزارش آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبی شهرستان بناب به همراه نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بناب و سایر مسئولان شهرستانی، اظهار کرد: امروز از وضعیت رودخانه قوبی چای در محدوده شهر خوشه مهر، دیزج پروانه و چیلغار بازدید کردیم.

وی با اشاره به ضرورت لایروبی و بازگشایی این رودخانه، تاکید کرد: مقرر شده تا لایروبی چهار کیلومتر از این رودخانه در اولویت کاری امور آب قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از مسیر خط انتقال محدوده روستای چیلغار، گفت: در مسیر هواگیری این خط انتقال، آب چند لوله به رودخانه قوبی چای جاری می‌شود که مقرر شده این موضوع در جلسه استانی با حضور مسئولان‌ استانی بررسی شود و راهکاری برای استفاده بهینه از این آب ارائه شود.

غفارزاده با اشاره به بازدید از رودخانه صوفی چای، افزود: بند مهرآباد رودخانه صوفی چای که در حال احداث است، ۷۰ درصد پیشرفت دارد و در این راستا مقرر شده تا با توجه به ضرورت و درخواست کشاورزان برای مشارکتی کردن این پروژه، ظرف ۱۵ روز جلسه‌ای با حضور فرمانداری، امور آب و مدیریت مشارکت‌های مردمی برگزار شود تا تعاونی آب بران برای تکمیل این پروژه مشارکت کرده و این بند عرض یک ماه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به بازدید از محدوده شهری رودخانه قوبی چای، گفت: با توجه به این‌که قبلا موافقتی از سوی شرکت آب منطقه‌ای برای ساماندهی این محدوده شده بود، پیمانکار شهرداری کارهای خود را به درستی انجام نداده و در این پروژه ایراداتی وجود داشت که قرار شد تا این موضوع از طریق شرکت آب منطقه‌ای در کمیسیون ماده سه طرح گرددوی با اشاره به پرونده دیگری در خصوص تخلفات پیمانکار شهرداری در اجرای یکی از پروژه‌های آبی بناب، افزود: این موضوع در دادگاه نیز طرح شده و اکنون قرار است تا شهرداری دیواره بستر را اصلاح و نهایی کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در خصوص شائبه ورود فاضلاب به رودخانه قوبی چای، گفت: کشاورزان بنابی در مسیر انتقال پساب از تصفیه خانه مراغه به رودخانه قرار دارند که به واسطه این امر بوی نامطبوعی نیز در منطقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است تا در اولین فرصت ظرف هفته جاری، ادارات ذی ربط منطقه را پیمایش کرده و با مستند سازی، گزارش مربوطه را ارائه دهند تا راهکاری برای رفع این مشکل پیدا شود.