لزوم انتخاب بانوان و به کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی/نگرانی‌های مردم در شهر جدید سهند
لزوم انتخاب بانوان و به کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی/نگرانی‌های مردم در شهر جدید سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی به نگرانی برخی از مردم در شهر جدید سهند تا زمان بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: احداث مدارس مورد نیاز باید تا شهریور تمام شده و به آموزش و پرورش تحول داده شود تا دغدغه‌ای برای خانواده‌های ساکن در شهر جدید سهند وجود نداشته باشد. به گزارش  تایسیز آذربایجان ، به نقل […]

استاندار آذربایجان‌شرقی به نگرانی برخی از مردم در شهر جدید سهند تا زمان بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: احداث مدارس مورد نیاز باید تا شهریور تمام شده و به آموزش و پرورش تحول داده شود تا دغدغه‌ای برای خانواده‌های ساکن در شهر جدید سهند وجود نداشته باشد.

به گزارش  تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، مجید خدابخش  پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه انتخاب بانوان و به کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی اظهار کرد: در اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام‌های خوبی در راستای برنامه دولت انجام شده و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز از این اقدام‌ها تبعیت کنند.

وی افزود: سایر دستگاه‌ها مانند دانشگاه‌ها نیز باید در زمینه انتخاب بانوان و به کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی اقدام کنند.

خدابخش با بیان این که ماموریت پیامبر اسلام (ص) قطعا تعلیم و تربیت بود، گفت: از دیدگاه خداوند متعال جامعه ایده‌آل باید در مسیر  تعلیم و تربیت باشد و این موضوع بسیار مهم است چرا که اگر انسان تربیت نشود تعلیم هر اندازه هم گستره و عمیق باشد، به همان اندازه می‌تواند جامعه را تخریب کند.

وی با بیان این که برای مدیریت علم و جلوگیری از تخریب علم، تزکیه و تربیت نیاز است، ادامه داد: بخش قابل توجهی از رسالت پیامبران به وسیله دستگاه آموزش و پرورش در جامعه پیاده شده و تحقق می‌یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از تمام پیشنهادات هفته معلم استقبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم با ابتکارات جدید برنامه‌های مختلفی به ویژه برای پیشکسوتان تاثیرگذار در حوزه آموزش و پرورش انجام شود.

خدابخش با بیان این که هفته بزرگداشت روز معلم فرصتی بسیار خوبی است، تاکید کرد: باید در تبریز و سایر شهرستان‌های استان فضایی برای معلمان ایجاد کنیم تا مسائل خود را مطرح کنند و ما نیز با جمع‌بندی این مسائل را پیگیری و حل کنیم.

وی گفت: چند سال است که در کشور سرمایه‌های اجتماعی و جایگاه اقشار مختلف جامعه از نظر مردم مورد مطالعه قرار می‌گیرد که خوشبختانه در این نظرسنجی معلمان در جایگاه اول قرار دارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: زمانی که مردم کودکان خود را به مدارس امانت می‌دهند این موضوع نشان می‌دهد مردم به این دستگاه اعتماد دارند و در این زمینه آموزش و پرورش توانسته است رسالت اصلی تعلیم و تربیت و اعتمادسازی را به نحو احسن انجام دهد. 

خدابخش ضمن تقدیر و تشکر از مجری طرح درختکاری ۳۶ هزار اصله نهال به یاد دانش‌آموزان شهید گفت: خوشبختانه همکاری آموزش و پرورش در این زمینه نتیجه‌بخش بوده است و مشارکت ۲۰۱۸ دانش‌آموز در کاشت ۳۶ هزار اصله درخت به یاد شهیدان فکر خوب و ارزشمندی است.

وی با بیان این که در طرح درختکاری ۳۶ اصله نهال اطلاع رسانی کمی انجام شده است، افزود: در دنیا از این ظرفیت‌ها  زیاد استفاده می‌شود بنابراین ما نیز باید به مرور از ظرفیت‌های حرکت‌های جمعی استفاده کنیم همان‌گونه در طول هست سال دفاع مقدس از این ظرفیت، همکاری و مشارکت جمعی به نحو احسن استفاده کردیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه انتخاب بانوان و به کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی اظهار کرد: در آموزش و پرورش استان اقدام‌های خوبی برای برنامه دولت انجام شده و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز از این اقدام‌های خوب تبعیت کنند، انتخاب بانوان و به کارگیری از جوانان یکی از برنامه‌های دولت است که این موارد در اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا شده است.

خدابخش افزود: سایر دستگاه‌ها نیز باید مانند دانشگاه‌ها با انتخاب بانوان و به کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی اقدام کنند.

وی به نگرانی برخی از مردم در شهر جدید سهند تا زمان بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: احداث مدارس مورد نیاز باید تا شهریور تمام شده و به آموزش و پرورش تحول داده شود تا دغدغه‌ای برای خانواده های ساکن در شهر جدید سهند وجود نداشته باشد.