ماشین سازی غریب در آذربایجان
ماشین سازی غریب در آذربایجان

ماشین سازی غریب در آذربایجان فرزاد ملازاده ماشین سازی اسمی که با خود دنیایی از خاطرات را همراه دارد.تیمی که به جرات می توان گفت شناسنامه فوتبال تبریز و آذربایجان است.تیمی که بزرگان بسیاری را به فوتبال ایران معرفی کرده است.از مرحوم استاد فکری و ناصر حجازی گرفته تا جاوید شکری ،سید علوی ،داداش ضیائی […]

ماشین سازی غریب در آذربایجان

فرزاد ملازاده

ماشین سازی اسمی که با خود دنیایی از خاطرات را همراه دارد.تیمی که به جرات می توان گفت شناسنامه فوتبال تبریز و آذربایجان است.تیمی که بزرگان بسیاری را به فوتبال ایران معرفی کرده است.از مرحوم استاد فکری و ناصر حجازی گرفته تا جاوید شکری ،سید علوی ،داداش ضیائی ، اکبرپور و خیلی های دیگر که مجال اسم بردن از آنها در اینجا نیست.
ماشین سازی در سالهای گذشته هر چند روزهای سخت و دشوار زیادی را پشت سر گذاشته اما هیچگاه به اندازه این فصل ناموفق و بی سر و سامان نبوده.
آذربایجان بخصوص تبریز هیچگاه غریبه پسند نبوده وهمواره به فرزندان خود بالیده است و این خصیصه در تاریخ آذربایجان بخوبی قابل رصد است.اما این روزها ماشبن سازی به عنوان فرزند خلف آذربایجان بازیچه دست عده ای شده و به نوعی برای این شهر فرزند ارشدش تبدیل به یک غریبه مظلوم گردیده است.برای من نویسنده وقتی در برنامه موج فوتبال با توجه به وضعیت بحرانی این تیم تنها پنچاه ثانیه به این تیم اختصاص یافت به این نتیجه رسیدم که اهالی فوتبال این دیار کاملا بیخیال ماشین سازی شده اند و این به هیچ وجه اتفاق خوش آیندی نیست و باید این دید در مورد ماشین سازی مورد تغییر قرار بگیرد.
شاید این مطلب تلخ تر از آن چیزی باشد که مخاطب انتظار دارد اما باید واقعیت ها گفته شود.اینکه مالک باشگاه ماشین سازی بعد از تحویل گرفتن تراکتور سازی بیخیال ماشین سازی شد واقعیت درد ناک و تاسف باری است.
ماشین سازی برای زنوزی تبدیل به فرزند ناتنی شد و این امر در ابتدای این فصل به اوج خود رسید.
ماشین سازی ابتدای فصل در حالی واگذار شد که چندی بعد جواد ششگلانی رئیس هیئت فوتبال در برنامه ای که از رسانه ملی پخش میشد این واگذاری را تایید نکرد و باز هم زنوزی را مالک باشگاه نامید اما جالبتر از آن اینکه کسی که به عنوان مالک جدیدمعرفی شد فقط در همان روز واگذاری رونمایی شد و دیگر تا به امروز کسی از این مالک خبری در ارتباط با ماشین سازی نه دیده و نه شنیده است. همین موضوع دلیل بسیار خوبی بر مالکیت زنوزی بر ماشین سازی است. اینکه زنوزی قصد نداشت زمان زیادی برای ماشین سازی صرف کند و این فرزند سر راهی را به نوعی از سر باز کند را از همان روزهای قبل شروع بازیهای این فصل می توان بخوبی درک کرد البته در این میان گلایه بسیار بزرگی نیز متوجه هواداران فوتبال آذربایجان است که همیشه سنگ فوتبال این دیار را به سینه زده اند ودر شعار های خود گفته اند آذربایجان تیملری فرق المز رهلری اما در عمل برای آنها تنها تراکتور سازی مهم بوده و ماشین سازی اهمیتی برای آنها نداشته است.
همین بی توجهی ها باعث شد ماشین سازی در ابتدای این فصل بهترین بازیکنان فصل گذشته خود به را به راحتی به بهانه بستن تیمی با هزینه کمتر از دست بدهد.انتخاب بیاتلو به عنوان سرمربی بزرگترین اشتباه ممکن برای ماشین سازان بود سرمربی که در حد فوتبال آذربایجان نبود و در خود همین آذربایجان سرمربی های بسیار بالاتری از او وجود داشتند که می توانستند موفق تر از او باشند. این انتخاب کار ماشین سازی را پیچیده تر کرد اما در این میان هواداران ماشین سازی با خبر شدند که سید علوی بازیکن و مدیر سابق ماشین سازی به عنوان مدیر عامل باشگاه انتخاب شده است .اما جالبترین اتفاق ممکن در بحث مدیریتی باشگاه اتفاق افتاد آنجا که سید علوی در حالی که به عنوان مدیر عامل معرفی شده است و باید تمام امور به دستور او صورت گیرد.جوانی به نام بیات اداره امور باشگاه را بر عهده گرفته و به نوعی سید علوی نمایی بیش نیست. سید علوی چه زمانی به این موضوع پی برد مشخص نیست اما اگر او از همان ابتدا به بیان واقعیت و استعفااز پستش اقدام می کرد هواداران خیلی زودتر متوجه حواشی باشگاه خود می شدند.اماسید علوی چند هفته ای صبر کرد و زمانی که خبر برکناری او در رسانه ها به گوش رسید اقدام به استعفا و بیان واقعیت کرد.
ماشین سازی به دست کسانی که سابقه روشنی در فوتبال این مملکت ندارند به ورطه سقوط رهنمون شد و زمانی که برخی دیدند فرصتی برای فرار از این وضعیت برایشان فراهم شده ماشین سازی را به حال خود رها کردند و پا به فراربه پایتخت گذاشتند و ماشین ماند و دل های شکسته هواداران .
اما زنوزی نه تنها بعد از دیدن این رفتارهای نادرست به فکر ترمیم ماشین سازی نیفتاد بلکه با سپردن سکان هدایت ماشین سازی به دست شخصی به نام اخباری که سرمربی گری در لیگ برتر برایش رویایی بسیار دور در این سن و سال بود میخ آخر را محکمتر بر تابوت بر زمین مانده ماشین سازی کوبید.اخباری هر هفته باخت و گفت این باخت اتفاقی بود و هفته بعد جبران می کنیم در حالی در حال رسیدن به نیم فصل اول هستیم که این تیم تنها تیم لیگ برتر است که یک برد به دست نیاورده است.ماشین سازی با اخباری به جایی نخواهد رسید و این واقعیت این موضوع است.اینکه زنوزی ماشین سازی را به کل رها کرده یک واقعیت تلخ است.