ما برای تشویق آمده‌ایم نه برای تهدید
ما برای تشویق آمده‌ایم نه برای تهدید

تیم تراکتور به دلیل داشتن هواداران پرشور، یکی از تیم‌های پرطرفدار کشور و حتی آسیا است که از این ظرفیت به خوبی در راستای اهداف باشگاه در کسب موفقیت استفاده نمی‌شود. به گزارش تایسیز، نیوز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشور تیم تراکتور را به دلیل تخلفات تماشاگرانش در بازی مقابل نساجی و فولاد خوزستان در […]

تیم تراکتور به دلیل داشتن هواداران پرشور، یکی از تیم‌های پرطرفدار کشور و حتی آسیا است که از این ظرفیت به خوبی در راستای اهداف باشگاه در کسب موفقیت استفاده نمی‌شود.

به گزارش تایسیز، نیوز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشور تیم تراکتور را به دلیل تخلفات تماشاگرانش در بازی مقابل نساجی و فولاد خوزستان در مجموع ۱۸۰ میلیون تومان جریمه کرد. با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی تیم تراکتور، احتمال داشت تماشاگران این تیم در بازی مقابل پیکان از حضور در ورزشگاه محروم شوند که فعلا برای تیم تراکتور این موضوع منتفی شد؛ اما خطر این محرومیت همچنان بعد از در دو بازی بعدی تراکتور در تبریز برابر پیکان و نفت آبادان پابرجاست.

در هفته‌های اخیر کانون هواداران تراکتور نتوانسته هوادار کم حاضر در ورزشگاه یادگار را در حمایت از تیم ساماندهی کند و عملا شاهد شعار هواداران علیه بازیکنان، مدیر عامل و حتی مالک بوده و تنها سرمربی تیم از گزند نیش تند هواداران در امان بود.

در تنها جلسه تمرینی تراکتور با حضور هواداران هم شاهد تداوم همین عملکرد بودیم واین در حالی بود که خمز بارها از تماشاگران خواسته است از بازیکنانش حمایت کنند.

رفتار هواداران در بازی خانگی که با برد تیم تراکتور همراه بود؛ صدای کاپیتان تیم تراکتور را هم درآورد. شجاع خلیل‌زاده بعد از بازی مقابل فولاد خوزستان به جو رختکن تیم تراکتور اشاره کرد که کسی از برد تیم خوشحال نبود. حمایت بازیکنان از صحبت‌های تند شجاع نشان داد که بازیکنان هم از رفتار هواداران تیم دلخور هستند.

اما نمی‌توان برخورد هواداران را به تمام ورزشگاه تممیم داد؛ محمد یکی از تماشاگران تیم تراکتور یکی از مشکلات هوادار را یک جایگاه طرفداری می‌داند که بیشتر علیه تیم عمل کرده و بسیاری از تماشاگران با سیاست‌های این جایگاه موافق نیستند.

علیرضا هواداری دیگر هم معتقد است ما هواداریم و باید از تیم خود حمایت کنیم و شعار عیبی یوخ را تماشاگران تراکتور برای اولین بار سردادند و چرا امروز حتی در برد هم علیه بازیکنان خود شعار دهیم؟

از وظایف کانون هواداران تعیین خط مشی، ارتقاء فرهنگ هواداری، ایجاد  فضای مناسب برای حضور حداکثری تماشاگران، برنامه در مناسبت‌ها، افزایش آگاهی در خصوص مسائل مختلف انضباطی- فرهنگی و حقوقی و … می‌توان اشاره کرد.

قسمت عمده فعالیت کانون‌های ‌هواداری معطوف به بخش سرمشوقین(لیدر) می‌باشد این افراد بایستی تخصص‌های لازم فنی را در امور تشویق داشته و‌ در کلاس آموزشی پیش‌بینی شده توسط کانون ‌شرکت نمایند و بتوانند از لحاظ کنترل سکوها و اهداف تعیین شده فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کمیته اخلاق و انضباطی و باشگاه کمک قابل توجهی را نمایند‌.

 لزوم بازنگری در سیاست‌های کانون هواداران در جذب و انتخاب لیدرها  می‌تواند بخش قابل زیادی از مشکلات ورزشگاه را حل کرده و آرامش را روی سکوهای تیم تراکتور حاکم کند. کاری که بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ اما شدنی است.