مبارزه با مواد مخدر نقطه توقف ندارد/ جزو استان‌های سفید کشور هستیم
مبارزه با مواد مخدر نقطه توقف ندارد/ جزو استان‌های سفید کشور هستیم

استاندار آذربایجان شرقی افزود:  با بیان اینکه در بحث اعتیاد، جزو استان‌های سفید کشور هستیم  مبارزه با مواد مخدر نقطه توقف ندارد و این موضوع جزو سیاست‌های نظام و رهبری است.  مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، تشریح کرد: با تاکید بر اینکه پیشگیری، مقابله، درمان و فرهنگ‌سازی، راه‌های […]

استاندار آذربایجان شرقی افزود:  با بیان اینکه در بحث اعتیاد، جزو استان‌های سفید کشور هستیم  مبارزه با مواد مخدر نقطه توقف ندارد و این موضوع جزو سیاست‌های نظام و رهبری است.

 مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، تشریح کرد: با تاکید بر اینکه پیشگیری، مقابله، درمان و فرهنگ‌سازی، راه‌های مبارزه با مواد مخدر هستند، باید از تمامی ظرفیت‌ها و توان ادارات دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله با این آسیب اجتماعی مهم استفاده کنیم..

وی با قدردانی از تلاش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی استان در مبارزه بی‌امان با تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر، گفت: در سایه این تلاش‌ها، آذربایجان شرقی جزو استان‌های سفید در بحث اعتیاد است و این جدیت و احساس مسئولیت همچنان باید حفظ و تقویت شود..

وی با اشاره به اینکه اعتیاد جزو ۵ آسیب اجتماعی اولویت‌دار از سوی رهبر انقلاب معرفی شده است، گفت: برای تامین منافع ملی و جلوگیری از آسیب‌های خانمان‌برانداز اعتیاد باید از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر تسریع در راه‌اندازی مرکز نگه‌داری و درمان بانوان معتاد در شهر تبریزتشریح کرد: مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان، جزو وظایف حاکمیت است و دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

وی اظهار کرد:  با بیان اینکه آذربایجان شرقی در پاک‌سازی فضای شهری از معتادان متجاهر در کشور پیشقدم بوده و موفقیت‌های خوبی را کسب کرده، مرکز ماده ۱۶ در برخی از استان‌ها با ردیف بودجه مشخص فعالیت می‌کند، ولی در آذربایجان شرقی این مرکز را بدون ردیف بودجه و با همکاری بین بخشی همه نهاد‌ها تاسیس و مدیریت می‌کنیم..

وی بیان کرد: تنها پول حل کننده مشکلات نیست بلکه یک اراده و اقدام جهادی و همکاری بین‌بخشی لازم است.

خدابخش با یادآوری پیش‌بینی افزایش کِشت و تولید مواد مخدر در کشورهای همسایه، خاطر نشان کرد: تمام کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های سال ۹۷ خود را ارائه دهند و جدی‌تر از گذشته به مبارزه و مقابله با این آسیب خانمان سوز اقدام کنند.