متفکرآزاد: آمار غلط ندهید
متفکرآزاد: آمار غلط ندهید

واکنش نماینده مجلس به نرخ بیکاری استان متفکرآزاد: آمار غلط ندهید نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در آن جلسه خطاب به آقای رئیس‌جمهور بیان کردم که ما در آذربایجان شرقی به جهت دارا بودن جمیعت دانشگاهی بالا دچار مسئله «بیکاری فارغ التحصیلان» هستیم. به گزارش تایسیز نیوز، روح‌الله متفکرآزاد در واکنش […]

واکنش نماینده مجلس به نرخ بیکاری استان

متفکرآزاد: آمار غلط ندهید

متفکرآزاد: آمار غلط ندهید

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در آن جلسه خطاب به آقای رئیس‌جمهور بیان کردم که ما در آذربایجان شرقی به جهت دارا بودن جمیعت دانشگاهی بالا دچار مسئله «بیکاری فارغ التحصیلان» هستیم.

به گزارش تایسیز نیوز، روح‌الله متفکرآزاد در واکنش به اعلام «صفر بودن نرخ بیکاری در استان» توسط یکی از حاضرین در جلسه شورای برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اعلام چنین آمار اشتباهی، باعث عدم توجه کافی دولت به استان خواهد بود، ابراز داشت: در آن جلسه خطاب به آقای رئیس‌جمهور بیان کردم که ما در استان آذربایجان شرقی به جهت دارا بودن جمیعت دانشگاهی بالا دچار مسئله «بیکاری فارغ التحصیلان» هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ثانیا اگر کارفرمایان، حقوق کارگران را رعایت کرده و کارگران احساس استثمار خود توسط کارفرما را نداشته باشند، اتفاقا جمیعت جویای کار قابل توجهی را دارا هستیم؛ ثالثا در بررسی آمار مهاجرین متوجه خواهیم شد که اغلب مهاجرین از استان درگیر مسئله اشتغال بوده و به جهت نبود شغل مرتبط با استعداد و توانایی های خود به مهاجرت روی می‌آورند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نتیجه اینکه آمار بیکاری در استان صفر اعلام شود، بی توجهی به مشکلات جدی موجود مردم و پاک کردن صورت مسئله است، خاطرنشان کرد: یقینا این اقدام، نظام برنامه ریزی کشور را دچار خطا کرده و مانع توجه جدی دولت بر ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در استان خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: ارائه آمارهای غلط باعث جلوگیری از برنامه ریزی صحیح و سرمایه‌گذاری در استان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام موارد اینچنینی و تذکر متفکرآزاد و سایر نمایندگان استان، رئیس‌جمهور ضمن استقبال از مطالب مطروحه بررسی همه ابعاد اشتغال و بیکاری را طرح نمود.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: حسن ختام جلسه مذکور البته با انعقاد «تفاهم نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی» با ۲۱۰ هزار میلیارد تومان جزو اتفاقات مبارک این سفر بود که می‌تواند با ورود بخش خصوصی توانمند استان باعث اشتغال زایی بالا و رشد تولید گردد. حمایت از بخش خصوصی از تاکیدات جلسه مذکور بود.