مجموعه کتاب‌های آموزش شهروندی رونمایی شد
مجموعه کتاب‌های آموزش شهروندی رونمایی شد

پس از آیین افتتاح نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در بندرعباس، برای اولین بار در سطح کشور از مجموعه کتاب های آموزش شهروندی رونمایی شد. مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لوح یادبود این مجموعه نوشت: به امید اینکه این مجموعه بتواند در زندگی مردم تبریز و ایران نقش موثر داشته باشد. […]

پس از آیین افتتاح نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در بندرعباس، برای اولین بار در سطح کشور از مجموعه کتاب های آموزش شهروندی رونمایی شد.

مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لوح یادبود این مجموعه نوشت: به امید اینکه این مجموعه بتواند در زندگی مردم تبریز و ایران نقش موثر داشته باشد.

مجموعه کتب آموزش شهروندی برای اولین بار در ایران، همزمان با افتتاح نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی توسط شهرداری تبریز رونمایی شد.

این مجموعه در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است.

حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.

.

شهردار تبریز نیز در حاشیه رونمایی از این مجموعه با بیان اینکه آموزش شهروندی از ابتدا جزو برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز بوده، گفت: نزدیک یکسال است با همکاری آموزش و پرورش تدوین سرفصل‌های این کتاب‌ها در حال انجام بود که بالاخره در نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی رونمایی شد.

ایرج شهین باهر افزود: این مجموعه شامل ۲۶ عنوان کتاب است که برای مقاطع مختلف و گروه‌های هدف مشخص تدوین و چاپ شده است.

شهین باهر تصریح کرد: با این مجموعه کتاب‌ها از سال آینده شاهد تدریس رسمی آموزش شهروندی در کشور خواهیم بود.

او تاکید کرد: معاون وزیرکشور و دیگر شهردارانی که از این مجموعه بازدید کردند از آن استقبال کرده و آن را اقدامی مهم و رو به جلو تعبیر کردند.

شهردار تبریز همچنین اظهار داشت: اگر بخواهیم شاهد ارتقا فرهنگ شهرنشینی در کشور باشیم باید به سمت آموزش برویم و بهترین زمان برای این آموزش به دانش آموزان دبستان و راهنمایی است.

شهین باهر افزود: فردی که در آینده می‌خواهد وارد جامعه شود باید بداند چگونه در محیط شهر زندگی کند