مجوز قطع درختان محله فرشته جنوبی صادر شده بود
مجوز قطع درختان محله فرشته جنوبی صادر شده بود

مدیرعامل سازمان با بیان این‌که قطع و جابجایی درختان این محدوده به‌علت اتمام مرحله پایانی پروژه اتصال خیابان دوکمال به فرشته جنوبی، مصوبه کمیسیون ماده هفت را داشته است، گفت: در تاریخ بیست و ششم بهمن سال ۹۴ با درخواست شهرداری منطقه، این موضوع به تصویب کمیسیون مذکور رسید. علی مدبر خاطرنشان کرد: بر اساس […]

مدیرعامل سازمان با بیان این‌که قطع و جابجایی درختان این محدوده به‌علت اتمام مرحله پایانی پروژه اتصال خیابان دوکمال به فرشته جنوبی، مصوبه کمیسیون ماده هفت را داشته است، گفت: در تاریخ بیست و ششم بهمن سال ۹۴ با درخواست شهرداری منطقه، این موضوع به تصویب کمیسیون مذکور رسید.

علی مدبر خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه برای اجرای پروژه باید حدود ۲۳۰ درخت در مرحله اول جابجا و در صورت عدم وجود شرایط جابجایی درخت قطع شود.

وی با بیان این‌که شمار دقیق درختان قطع شده در این محدوده در چند وقت اخیر مشخص نیست، افزود: به‌علت اعتراض‌هایی که در این رابطه به وجود آمد با وجود قانونی بودن کار، این اقدام فعلاً متوقف شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: موضوع درختان این محدوده به‌زودی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدبر با بیان این‌که از ابتدای سال جاری ۱۶۰ هزار اصله درخت در تبریز کاشته شده و حدود ۱۲۰ هزار اصله درخت به صورت رایگان در بین همشهریان، کارخانه جات صنعتی و ادارات و مراکز عمومی توزیع شده است، اظهار کرد: این درختان در حقیقت جایگزین درختان قطع شده و حتی بیش از میزان درختان قطع شده است.

وی در ادامه افزود: به‌علت بروز ترافیک در ساعت‌های روز این اقدام به صورت شبانه توسط شهرداری منطقه انجام شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: وظیفه ما حفظ فضاهای سبز و درختان سطح شهر هست که در این راستا جز در موارد استثنایی و خاص (خطر سقوط درخت، شیوع بیماری در بین درختان) و با نظر کمیسیون حفظ و گسترش، هیچ مجوزی برای قطع درختان صادر نمی شود. که در این راستا سالانه چندین مورد اتفاق می افتد که در این زمینه نیز کمیسیون تصمیم گیری می کند.

مدبر با اشاره به قانون حفظ و گسترش که مصوبه مجلس شورای اسلامی می باشد گفت: طبق قانون اعضای کمسیون معاون محترم دادستانی استان بعنوان نماینده قانون قوه قضائیه و یک نفر از اعضای شورای شهر تبریز بعنوان نماینده قانونی مردم در شورای شهر، معاون شهرسازی شهرداری تبریز بعنوان نماینده شهردار تبریز و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز می باشند.

وی در پایان ضمن تشکر از همه رسانه ها و خبرگزاری ها و شهروندان فهیم که دغدغه حفظ محیط سبز شهری دارند خواستار رعایت اصل امانت داری و انتشار اخبار پس از تایید صحت آن شد.