محصولات تولیدی بانوان نیازمند بازارسازی است
محصولات تولیدی بانوان نیازمند بازارسازی است

محصولات تولیدی بانوان نیازمند بازارسازی است تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توسعه فعالیت های اقتصادی بانوان در جامعه، گفت: محصولات تولیدی بانوان نیازمند بازارسازی و پیدا کردن مشتری است. به گزاش تایسیز نیوز، «مالک رحمتی» روز چهارشنبه در همایش بانوان کارآفرین استان، افزود: بیشتر محصولاتی که بانوان تولید می کنند، نیازمند ابتکار و […]

محصولات تولیدی بانوان نیازمند بازارسازی است

تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توسعه فعالیت های اقتصادی بانوان در جامعه، گفت: محصولات تولیدی بانوان نیازمند بازارسازی و پیدا کردن مشتری است.

به گزاش تایسیز نیوز، «مالک رحمتی» روز چهارشنبه در همایش بانوان کارآفرین استان، افزود: بیشتر محصولاتی که بانوان تولید می کنند، نیازمند ابتکار و خلاقیت است و در مجموعه استانداری در حد اختیارات و امکانات از بانوان کارآفرین و تولیدکننده حمایت می شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از کارهایی که در کارگاه های استان توسط بانوان تولید می‌شود به نشان تجاری تبدیل نمی شود و در صورت تحقق این روند، تبلیغات تولیدات آن ها آسان‌ تر و اعتماد به آن ها بیشتر می شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با برندسازی محصولات تولید، می توان علاوه بر تشکیل زنجیره های ارزش و تولید، بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کرد.

رحمتی، ادامه داد: داشتن نگاه علمی اولین گام در هر فعالیتی بوده و اگر در کارهای مختلف از علم مدرن استفاده نشود موفقیت حاصل نشده و محکوم به فنا است و استفاده از علوم جدید نیز در گرو آموزش، یادگیری و به‌ روز کردن اطلاعات است.

وی یاداور شد: افتخار می کنیم که بانوان جامعه دوشادوش مردان در عرصه‌های مختلف مانند پزشکی، گردشگری، صنایع غذایی، خودرو و دارو با مسوولیت پذیری، کاردانی، اثربخشی و تعهد فعالیت می کنند.

رحمتی، با بیان اینکه کمیته تخصصی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی بانوان با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تشکیل می شود، گفت: این کمیته قبل از پایان سال جاری تشکیل می شود.

سهم بانوان در اقتصاد آذربایجان شرقی ۱۰درصد افزایش می یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: در ابتدای دولت سیزدهم سهم فعالیت بانوان در اقتصاد استان ۱۵ درصد بود و طبق برنامه ریزی و اقداماتی که انجام شده است باید در پایان امسال به ۲۵ درصد برسد.

«محمد کلامی»، افزود: ۳۰ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ استان در سال ۱۴۰۲ به بانوان اختصاص یافته است و سازمان های صمت، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی و گردشگری در این تسهیلات مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مانع اصلی فعالیت زنان در حوزه کسب‌ و کار، پیچ‌ و خم‌های اداری است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای شناسایی و رفع موانع اشتغال و کسب‌ و کار بانوان استان گفت: مساله و مانع اصلی فعالیت زنان در حوزه کسب‌ و کار، پیچ‌ و خم‌های اداری است.

«زهرا کوهی» با اشاره به حمایت‌های اداره کل امور زنان و خانواده استانداری از فعالیت‌های اقتصادی بانوان، افزود: در سال جاری، بیش از ۶۰ فقره ضمانت‌نامه بانکی برای دریافت تسهیلات توسط زنان خودسرپرست صادر شده است.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض به زنان خودسرپرست و پنج میلیارد ریال تسهیلات به زنان کارآفرین استان پرداخت شده است، اظهار کرد: در جریان سفر رییس جمهور به استان، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از بانوان کارآفرین تصویب شده است که هنوز تخصیص نیافته و انتظار می رود مسوولان ذیربط این موضوع را پیگیری کنند.