محمدپور: شهرکتاب منظومه ای از فعالیت در حوزه کتاب و کتاب خوانی است
محمدپور: شهرکتاب منظومه ای از فعالیت در حوزه کتاب و کتاب خوانی است

به گزارش تایسیز اذربایچان به نقل از نصر ،هم زمان با هفته کتاب و کتاب خوانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و ریاست دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی به همراه مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از مجموعه شهرکتاب تبریز بازدید کردند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این […]

به گزارش تایسیز اذربایچان به نقل از نصر ،هم زمان با هفته کتاب و کتاب خوانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و ریاست دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی به همراه مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از مجموعه شهرکتاب تبریز بازدید کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این بازدید که به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی انجام پذیرفت، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تشکر از زحمات مدیریت مجموعه شهر کتاب تبریز گفت: هفته کتاب و کتاب خوانی را به همه فعالان این عرصه تبریک عرض می کنم و برای کسانی که به فرهنگ این کشور کمک می کنند تقدر تشکر می کنم.

محمدپور گفت: یکی از دغدغه های اصلی حوزه نشر، توزیع کتاب می باشد. مردم به دنبال به دست آوردن کتاب های مورد علاقه خود هستند و از طرف دیگر مولفان و پدید آوردگان کتاب ها به دنبال دیده شدن و فروخته شدن اثرهایشان می باشند که در میان این دو حلقه به شدت نقش کتاب فروشی ها نقش مثبت و تاثیرگذار است.

وی اذعان داشت: کتاب فروشان می توانند با به روز کردن محیط فروش و همینطور تغییر سیاست های قدیمی به جدید و نوع این دو حلقه را به خوبی به هم متصل کنند و برای بالا رفتن کتاب خوانی کمک بسزایی کنند.

این مقام ارشد اداره کل فرهنگ و ارشاد ادامه داد: شهرکتاب با ایجاد تنوع و محیطی آرام و هنری فضایی ایجاد کرده است تا این حلقه را بین مالفان و خریداران کتاب به هم وصل می کند.

وی خاطر نشان شد: عرضه کتاب به صورت طبقه بندی شده همراه کادر مجرب برای خریداران و همچنین محیطی که برای مطالعه ترتیب داده اند قابل تقدیر است.

محمدپور گفت: تنوع دیگر مجموعه شهرکتاب عرضه صنایع دستی می باشد که نشان می دهد این مجموعه برای پیشرفت فرهنگ برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: مجموعه شهرکتاب را می توان منظومه ای از فعالیت در حوزه کتاب و کتاب خوانی نام برد که در فضای زیبا حلقه پدید آوردگان کتاب را به حلقه خریداران و کتاب خوانان متصل می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان گفت: اینکه کادر مجموعه به تمام قسمت های طبقه بندی شده مسلط هستند و به نوعی هر کدام در هر بخش فعال این عرصه هستند یکی دیگر از مزیت های این مجمعه است چرا که این افراد به زبان های روز دنیا نیز مسلط هستند و می توانند با گردشگران خارجی نیز ارتباط مناسب برقرار کنند و به خوبی می توانند فرهنگ کشورمان را به گردشگران انتقال دهند.

جوان پور: مجوز مقطع کارشناسی رشته عکاسی در دانشگاه آزاد/ پذیرش دانشجو از بهمن ماه

عزیز جوان پور رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی نیز در حاشیه بازدید از مجموعه شهر کتاب تبریز نیز گفت: این مجموعه برای فعالان عرصه هنر و کتاب بسیار جامع و کامل است و این عزیزان می توانند در محیطی آرام به خوبی اوقات فراغت خود را بگذرانند.

وی گفت: مجموعه شهرکتاب با ایجاد تنوع و به روز بودن محیط یکی از مجموعه هایی هست که زیبنده استان می باشد و توانسته فعالان عرصه هنر، صنایع دستی، کتاب خوانی را در این محیط جمع آوری کند.

جوان پور ادامه داد: رونمایی و جشن امضا در این مکان و تجمع  فرهیختگان، اساتید به نام و دانشجویان نشان می دهد که این یک مطالبه عمومی شده است و نیاز است دیگر مجموعه ها نیز از این روش استفاده کنند.

وی اذعان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند این مجموعه ها همانند اکسیژن در جامعه هستند و همیشه به این عرصه نیاز داریم.

رئیس دانشگاه آزاد تبریز گفت: یکی از مشکلاتی که در جامعه داریم سرانه مطالعه کم می باشد و برای این نیز برنامه داریم و باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از دانشگاه ها افزایش دهیم.

وی خاطر نشان شد: می توانیم در محیط های عمومی اتوبوس ها، متروها و پارک ها قسمت هایی برای مطالعه ایجاد شود تا اوقات فراغت مردم را با کتاب پر کنیم.

عزیز جوان پور رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی  در انتها گفت: کارشناسی عکاسی در دانشگاه آزاد مجوز گرفته است و بدون کنکور از بهمن ماه سال جاری پذیرش دانشجو انجام خواهد گرفت و این نوید را به دانشجویان کاردانی می دهیم که می توانند برای ادامه تحصیل خود از بهمن ماه اقدام کنند.