محیط زیست باید برای همه دوره های بشر حفظ شود
محیط زیست باید برای همه دوره های بشر حفظ شود

به گزارش تایسیز اذربایجان،”حمید شکری” در همایش واحدهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنایع استان در مراغه، گفت: محیط زیست به عنوان یک دغدغه بین المللی مطرح است و یکی از چالش های امروز جامعه بشری است. وی افزود: ما در عرض مدت کوتاهی شاهد تغییرات بزرگی در محیط زیست جهان هستیم. پدیده گرمایش زمین […]

به گزارش تایسیز اذربایجان،”حمید شکری” در همایش واحدهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنایع استان در مراغه، گفت: محیط زیست به عنوان یک دغدغه بین المللی مطرح است و یکی از چالش های امروز جامعه بشری است.

وی افزود: ما در عرض مدت کوتاهی شاهد تغییرات بزرگی در محیط زیست جهان هستیم. پدیده گرمایش زمین تبعات زیان بار بزرگی به دنبال دارد و موجب تغییرات آب و هوایی و اقلیمی خواهد شد.

فرماندار ویژه مراغه افزود: چالش بحران آب دیگر به طور عینی قابل مشاهده است و در حوزه ملی و بین المللی تبعات مختلفی داشته است و موجب بیابان زایی بیشتر در کشور شده که نتیجه دخالت های انسان در حوزه محیط زیست است.

شکری گفت: اگر به موقع اقدام و برنامه ریزی می شد، اکنون بسیاری از چالش های زیست محیطی که با آنها مواجهیم را نداشتیم. بحث ما یک طرف انسان و معیشت آن است و بحث مهم تر تداوم و پایداری محیط زیست است.

وی افزود: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند همه مخلوقاتش را برای انسان آفریده، اما این شاید ذهنیت اشتباهی در ما ایجاد کند و آن این است که انسان فکر کند همه چیز در طبیعت صرفاً برای خودش و همین امروز است که چنین تفکری باعث می شود انسان در عرض صد سال اخیر همه طبیعت را دستکاری کرده است، اما یقیناً همه مواهب طبیعت تنها برای امروز نیست که مورد تاخت و تاز بشر قرار گیرد، بلکه مواهب طبیعی که خداوند در اختیار انسان قرار داده، برای همه دوره های بشریت است و باید حفظ شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر تعادل در طبیعت بین از این از بین برود، پدیده های غیر پیش بینی در انتظار انسان است و در مدت زمان کم ۳۰ سال گذشته این تغییرات به عینه مشاهده است.