مخزن زلال ساز آب در تصفیه خانه مراغه احداث می شود
مخزن زلال ساز آب در تصفیه خانه مراغه احداث می شود

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، حسین صدیقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به هزینه بالای احداث مدول دوم تصفیه خانه آب که به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این زلال ساز در راستای کاهش کدورت آب و کاهش آلاینده ها و نیز افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب ساخته می […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، حسین صدیقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به هزینه بالای احداث مدول دوم تصفیه خانه آب که به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این زلال ساز در راستای کاهش کدورت آب و کاهش آلاینده ها و نیز افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب ساخته می شود.

وی ادامه داد: با احداث و بهره برداری از این مخزن، ظرفیت تصفیه خانه آب این شهرستان ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

صدیقی با اشاره به توسعه تجهیزات تصفیه خانه آب مراغه اضافه کرد: با تجهیز این تصفیه خانه با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار، آزمایشگاه این تصفیه خانه برای اولین بار در آذربایجان شرقی موفق به کسب استاندارد بین المللی زیست محیطی ایزو ۱۷۰۲۵ شده است.

وی با اشاره به ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه تصفیه خانه فاضلاب شهری مراغه نیز گفت: با توجه به ورود برخی آب های سطحی و جاری در سطح شهر در موقع نزولات جوی، ظرفیت این تصفیه خانه نیاز به افزایش دارد.

وی با بیان اینکه برای احداث مدول سوم این تصفیه خانه نیز نیاز به بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است افزود: برای ایجاد و احداث این واحد ، ورود بخش خصوصی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه علاوه براحداث این فاز از تصفیه خانه، خروجی مناسب آب از این طریق نیز ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر کیفیت مناسب آب شرب شهر مراغه گفت: این اطمینان به شهروندان داده می شود که آب شهری مراغه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هیچ مشکل بهداشتی و زیست محیطی ندارد.

صدیقی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب شرب شهری افزود: در این راستا و با همکاری سازمان های مردم نهاد طرح های فرهنگی از جمله پیاده روی خانوادگی و کارگاه آموزشی بانوی آب در این شهرستان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای جلوگیری از هدر رفت و پرت آب در شبکه انتقال آب شهری، طرح مطالعاتی تحلیلی شبکه آب این شهر انجام می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح و با استفاده از حسگرهای نصب شده نقاط آسیب پذیر و نشتی های احتمالی شناسایی و مشکلات موجود آن مرتفع خواهد شد.

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری مراغه از شبکه آب شرب بهداشتی برخوردار بوده و ۷۳ هزار مشترک آب شهری و ۶۳ هزار مشترک فاضلاب شهری در شهرهای مراغه و خداجو از خدمات شرکت آب و فاضلاب این شهرستان بهره مند هستند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.