مدارس اردبیل به مدت ۲ هفته غیرحضوری برگزار می‌شود
مدارس اردبیل به مدت ۲ هفته غیرحضوری برگزار می‌شود

مدارس اردبیل به مدت ۲ هفته غیرحضوری برگزار می‌شود استاندار اردبیل گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در استان و حضور حداقلی دانش‌آموزان در کلاس‌ها با تصمیم ستاد مدیریت کنترل بیماری کرونا، تمام کلاس‌ها به مدت ۲ هفته غیرحضوری بر گزار می‌شود. به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه کمیته […]

مدارس اردبیل به مدت ۲ هفته غیرحضوری برگزار می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در استان و حضور حداقلی دانش‌آموزان در کلاس‌ها با تصمیم ستاد مدیریت کنترل بیماری کرونا، تمام کلاس‌ها به مدت ۲ هفته غیرحضوری بر گزار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه کمیته نظارت و پیگیری ستاد مدیریت کنترل ویروس کرونا اظهارداشت: از ابتدای بازگشایی مدارس روند حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اختیاری بوده و طبق گزارش، در طول چهار هفته گذشته میانگین حضور آنها از ۸۵ درصد به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به جهت کنترل و قطع زنجیره ویروس تمام مدارس باید تدابیر لازم اندیشیده شود، افزود: وضعیت کرونای استان از نظر شیوع بیماری ثابت بوده و با توجه به وضعیت استان‌های همجوار از روز شنبه مدارس به مدت ۲ هفته بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل تاکید کرد: در این مدت به تبعیت از ادارات دولتی و به منظور پشتیبانی و ارائه خدمات بیشتر آموزشی و تربیتی موردنیاز تمام پرسنل و کادر مدارس در محل کار خود حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در کلاس‌ها ضرورت دارد،افزود: برای آشنایی دانش‌آموزان کلاس اولی با حروف الفبای فارسی و محیط کلاس و همچنین احساس حضور در کنار آموزگار باید زمینه حضور با فاصله‌گذاری بیشتر و افزایش تعداد معلمان بعد از ۲ هفته فراهم شود تا افت تحصیلی در طول سال ملموس نباشد.

بهنامجو تصریح کرد: برای افزایش تردد در سطح شهر و تراکم ترافیک کلاس‌های دانش‌آموزان تعطیل شده و بصورت غیرحضوری با برنامه شاد انجام می‌شود تا پس از ۲ هفته برای ادامه برگزاری کلاس‌ها تصمیم‌گیری شود.

استاندار اردبیل از اعضای کمیته نظارت و پیگیری ستاد کرونا خواست نسبت به افزایش کیفیت و کمیت ماسک در استان با هماهنگی دستگاه‌های متولی نظارت بیشتر داشته باشند تا رضایت مردم در این راستا جلب شود.

وی همچنین با حمایت از تولیدکنندگان داخلی تصریح کرد: مصرف‌کنندگان باید از تولیدکنندگان ماسک باکیفیت مناسب از استان خریداری کنند و فرهنگ استفاده از ماسک و تاثیر آن در پیشگیری از این بیماری باید بصورت گسترده اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در خصوص آخرین وضعیت مدارس اردبیل گزارشی ارائه کرد.