مددجویان آذربایجان شرقی ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع سفر رئیس جمهور دریافت کردند
مددجویان آذربایجان شرقی ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع سفر رئیس جمهور دریافت کردند

مددجویان آذربایجان شرقی ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع سفر رئیس جمهور دریافت کردند تایسیز نیوز – مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی به سهم کمیته امداد استان از نامه های مردمی جمع آوری شده در جریان سفر دوم رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۳۳۰ نامه برای بررسی به این کمیته واگذار شد […]

مددجویان آذربایجان شرقی ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع سفر رئیس جمهور دریافت کردند

تایسیز نیوز – مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی به سهم کمیته امداد استان از نامه های مردمی جمع آوری شده در جریان سفر دوم رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۳۳۰ نامه برای بررسی به این کمیته واگذار شد که تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال به حساب متقاضیان واریز شده است.

به گزارش تایسیز نیوز غلامعلی ملامهدی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه کمیته امداد استان در هیچ نوع خدمتی، پشت نوبت ندارد، گفت: وظیفه ما شناسایی افراد نیازمند و حمایت از آنهاست و طبق وظایفی که داریم هر سرپرست خانواری که زیر دهک سه و بدون بیمه باشد را برای بیمه شدن به ارگان های مربوطه معرفی و حمایت می کنیم.

وی به تاریخچه تاسیس کمیته امداد و دستور حضرت امام خمینی (ره) برای حل مشکلات نیازمندان، اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش حقوق و مستمری پرداخت و ۶۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال به نوعروسان اهدا شده است.

وی به اقدامات حمایتی این کمیته در دهه فجر اشاره کرد و گفت: یکصد سری جهیزیه با هم افزایی سپاه عاشورا، ۲۴۰ سری جهیزیه از طریق مراکز نیکوکاری و ۲۰۰ سری جهیزیه تهیه شده است و جمعه این هفته از مقابل مصلای تبریز به شهرستان ها ارسال می شود.

ملامهدی با بیان اینکه ۱۷۰ نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه هستند، گفت: تلاشمان این است که تا نیمه شعبان، جهیزیه این عزیزان را نیز تهیه کرده و تحویل دهیم تا به خانه بخت بروند.

پرداخت یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری و ودیعه مسکن

مدیرکل کمیته امداد استان از پرداخت یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش استان در ۱۰ ماه گذشته خبرداد و گفت: در این مدت، ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به نیازمندان تحویل و برای ۶۰۰ خانه به صورت رایگان انشعاب گاز، آب و برق وصل شده است.

ملامهدی همچنین به کمک ۹۰ میلیارد ریالی به بیماران تحت حمایت این نهاد در ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: ۵۰ میلیارد ریال نیز به یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج زیر چتر حمایتی این نهاد پرداخت شده تا باری از دوش این خانواده ها برداشته شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۲ میلیارد ریال به یک هزار و ۸۰۰ خانم باردار که دچار سوء تغذیه بودند کمک هزینه خرید مایحتاج غذایی و در بخش بیمه روستایی نیز ۲۷ میلیارد ریال کمک هزینه پرداخت شد.

ملامهدی گفت: برای قرارگرفتن یک هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان این کمیته تحت بیمه تامین اجتماعی نیز ۹۵ میلیارد ریال به بیمه پرداخت کردیم تا افراد تحت پوشش در سن کهولت از بیمه بازنشستگی برخودار شوند.

توانمندسازی تنها راه حل افراد تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی بر توانمندسازی افراد تحت پوشش به منظور کاهش تعداد مددجویان تحت حمایت تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم، اشتغالزایی، تامین مسکن و افزایش سطح فرهنگ و سواد حقوقی در دستور کار این کمیته است.

ملامهدی از ساخت یک هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: این واحدها تا پایان سال تحویل می شود.

وی افزود: تعمیر ۲ هزار واحد مسکن مددجویان، خرید ۵۹ واحد مسکونی، آموزش حقوقی برای هفت هزار و ۲۰۰ نفر، فراهم کردن امکان برخورداری از ۳۰۳ وکیل در دعاوی حقوقی از دیگر اقداماتی است که انجام شده یا در حال انجام است.

تخصیص ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشغالزایی از محل تبصره ۱۸

ملامهدی به تخصیص ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ از سوی دولت اشاره کرد و گفت: کمیته امداد دستگاه برتر از نظر ایجاد فرصت شغلی است به طوری که از تعهد ایجاد ۴۵ هزار شغل در سال گذشته در استان، ۲۷ هزار و ۲۰۰ شغل از سوی این کمیته ایجاد شد.

وی ادامه داد: امسال نیز تاکنون ۱۱ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در استان ایجاد شده و برای ۶۵۰ نفر کاریابی صورت گرفته و این به معنی سبک تر شدن بدنه این کمیته از حیث افراد تحت پوشش است.

۳۹۰ میلیارد ریال صدقه در استان جمع آوری شد

ملامهدی به جمع آوری ۳۹۰ میلیارد ریال صدقه در استان در ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: رقم نهایی برای سالجاری ۴۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی در مورد سهم این نهاد از محل زکات، افزود: کمیته امداد دبیر شورای زکات است و از درآمد یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریالی استان از این محل در سالجاری، ۸۰ میلیارد ریال آن در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد.

۶۷ هزار حامی برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از وجود ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم در استان خبرداد و گفت: این افراد در قالب طرح اکرام، تحت حمایت ۶۷ هزار حامی قرار دارند و امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای این امر تامین و پرداخت شده است.

ملامهدی اعلام کرد: کف هزینه های افراد یتیم پنج میلیون ریال و سقف آن ۱۴ میلیون ریال است و هر فردی می تواند با پرداخت ماهانه یک میلیون ریال در طرح اکرام مشارکت کند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۹ هزار خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: از این تعداد ۶۵ هزار خانوار ماهانه ۶۷۰ میلیارد ریال از این نهاد حمایتی حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.

سفر دور دوم رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به همراه داشت.