مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

🔴 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد 🔹پیش‌بینی اختصاص ارز حاصل از صادرات پتروشیمی به بخش عمده کالای اساسی 🔹مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که مدیریت واردات در شرایط فعلی امری بسیار ضروری است، گفت: سال گذشته واردات ۱۳۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن‌ها تولید می‌شد، […]

🔴 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

🔹پیش‌بینی اختصاص ارز حاصل از صادرات پتروشیمی به بخش عمده کالای اساسی

🔹مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که مدیریت واردات در شرایط فعلی امری بسیار ضروری است، گفت: سال گذشته واردات ۱۳۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن‌ها تولید می‌شد، ممنوع بود که ۲۵۰۰ قلم کالا نیز به این لیست اضافه شد.

🔹محسن صالحی نیا عصر یکشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی ، اظهار کرد: از سال گذشته برنامه‌های وزارت صمت در هفت محور تدوین شده بود که چهار محور آن، شامل مدیریت واردات، توسعه ساخت داخل، بحث صادرات و تنظیم بازار است.

🔹وی ادامه داد: باید بپذیریم که برخی از شهرک‌ها با محدودیت‌های زیرساختی مواجه هستند که در این زمینه قراردادی با وزارت نیرو منعقد شده و در راستای مرتفع کردن مشکلات برق، گاز، مخابرات و توسعه زیرساخت‌های موجود اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

🔹صالحی‌نیا بیان کرد: امید است تا سال ۱۴۰۱ اهداف وزارت به ترتیب اولویت‌ها اجرا شده و شاهد بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

🔹وی تشریح کرد: باید بحث توسعه صادرات را به نحوه ممکن با مکانیسم‌های حمایتی پیش برده و تا حد امکان مانع صادرات نشویم؛ پیش بینی می‌کنیم امسال ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و میعانات نفتی به بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی اختصاص یابد.

🔹وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های وزارت توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است که این روزها نیازمند حمایت‌های نرم افزاری مانند ایجاد خوشه‌های صنعتی و واحدهای فناور بوده و اعتباراتی را برای این کار پیش بینی کرده‌ایم.