مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:<br>توسعه فرهنگ وقف در مهار تورم و رشد تولید نقش بسزایی ایفا می‌کند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:<br>توسعه فرهنگ وقف در مهار تورم و رشد تولید نقش بسزایی ایفا می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: توسعه فرهنگ وقف در ابعاد مختلف جامعه در مهار تورم، رشد تولید و اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می‌کند. حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: توسعه فرهنگ وقف در ابعاد مختلف جامعه در مهار تورم، رشد تولید و اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش سازمان اوقاف در تحقق شعار سال، افزود: وقف، پشتوانه اقتصادی اسلام و جزو مسایل فرهنگی جامعه اسلامی است و با استفاده از ظرفیت‌های این سازمان در حیطه‌های مختلف اقتصادی می توان به این شعار جامه عمل پوشاند.

وی اظهار کرد: تحقق شعار سال نیازمند دغدغه مندی تمامی مسوولان و مردم است و در راستای مهار تورم پیش از این‌که به فکر رفع مشکلات اقتصادی جامعه بود باید نگاه ویژه فرهنگی به موضوع داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که هر کس در جایگاه خود می‌تواند باعث رشد تولید در جامعه اسلامی شود، گفت: دشمنان ایران اسلامی که نتوانستند در طول هشت سال دفاع مقدس و در حوزه‌های فکری و فرهنگی بر نظام جمهوری اسلامی غلبه کنند، یکسری جریان های امنیتی، اغتشاشات و فتنه‌هایی را ایجاد کردند تا نظام را با خیال باطل خود زمین بزنند اما ناکام ماندند و اکنون کمر همت بسته‌اند تا اقتصاد ایران را فلج کنند.

حجت الاسلام حسینی، اظهار امیدواری کرد همه به منویات رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم و جانانه وارد عرصه شویم و شعار سال را فقط در حد شعار نبینیم بلکه یک امر و فرمانی ببینیم که همه به عنوان سرباز ولایت به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ سال‌ است که رهبر معظم انقلاب، شعار اقتصادی را برای نامگذاری سال برمی‌گزینند و این موضوع ناشی از اهمیت آن بوده و با توجه به اینکه دولت و ملت را مورد خطاب قرار می‌دهند باید همه در تحقق این شعار تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بخش کوچکی از وظایف این سازمان مربوط به مسایل امامزاده‌ها و مساجد و وظیفه اصلی آن خدمت رسانی به مردم است، گفت: اوقاف مجموعه‌ای متشکل از تعدادی انسان‌های خیراندیش است که از قرن هفتم تاکنون با وقف املاک خود، موجب خدمت رسانی به جامعه امروز و نسل‌های مختلف شده‌اند.

حجت الاسلام حسینی، افزود: بیش از ۲ هزار مزرعه و باغ وقفی در آذربایجان شرقی وجود دارد که اگر به درستی بهره برداری شود و به عمران و آبادانی برسد موجب ارتقای ظرفیت تولید استان می شود.

وی با بیان اینکه در این راستا گام‌هایی برداشته شده و طرح احیای این موقوفات آغاز شده و سرمایه گذاری‌هایی نیز در حال انجام است، اظهار کرد: از جمله این اقدامات، فعالیت‌های اوقاف در حیطه کشاورزی و فراوری محصولات کشاورزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: در شهر خامنه شبستر باغ بادام‌ بزرگی در عرصه وقفی احداث و استخر پلیمری بزرگی نیز راه اندازی شده است و سردخانه بزرگی با ظرفیت ۱۰ هزار تن در منطقه ارسباران در حال احداث است که صنایع فراوری نیز در کنار آن ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به اهمیت بحث صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی، ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با استفاده از این امکانات، محصولات خود را فراوری کرده و در بهترین قالب‌ها بسته بندی و سپس صادر کنند و اگر زمینه فراوری و یا امکاناتی مانند سردخانه برای کشاورزان احداث شود، تحقق رشد تولید در کشور و استان را فراهم می کند.
وی با اشاره به ورود اوقاف به موضوع تولید نهال‌های اصلاح شده، یادآور شد: با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در آذرشهر تعداد ۲ میلیون اصله نهال در سالجاری تولید شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به ظرفیت‌های اوقاف در زمینه صنعت، افزود: شهرک سرمایه گذاری خارجی و شهرک بعثت در اراضی وقفی واقع شده‌ است که با اختصاص زمین وقفی به واحدهای تولیدی و توسعه فعالیت‌های آن‌ها به عنوان نمونه مجموع کارگران یکی از واحدها از ۲۴۰ نفر به یک هزار نفر رسیده است و یا در کارخانه دیگری که قطعات کمک فنر تولید می کند، تعداد کارگرانش با اختصاص زمین وقفی به زودی از ۳۰۰ نفر به یک هزار و ۵۰۰ نفر می رسد که این امر نشان از کمک اوقاف به رشد تولید و اشتغالزایی در جامعه است.