مدیر عامل شرکت گاز استان بیان داشت :امسال ۱۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی نشت یابی شده است
مدیر عامل شرکت گاز استان بیان داشت :امسال ۱۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی نشت یابی شده است

مدیر عامل شرکت گاز استان بیان داشت :امسال ۱۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی نشت یابی شده است از ابتدای سال عملیات نشت یابی شبکه و تأسیسات گازرسانی در ۲۱ شهرستان استان به منظور حفظ و نگهداری و ارتقای ایمنی گازرسانی انجام پذیرفته است. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت […]

مدیر عامل شرکت گاز استان بیان داشت :امسال ۱۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی نشت یابی شده است

از ابتدای سال عملیات نشت یابی شبکه و تأسیسات گازرسانی در ۲۱ شهرستان استان به منظور حفظ و نگهداری و ارتقای ایمنی گازرسانی انجام پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت در این خصوص گفت: امسال ۱۰ هزار کیلومترشبکه،۲۵۶ هزار انشعاب و ۱۷۴ ایستگاه تقلیل فشار شهری و صنایع نشت یابی شده است.

نادر کمالی با اشاره به تدوین برنامه های مدون برای شناسایی و رفع نشتی ها، افزود: نشت یابی علاوه بر حفظ ایمنی گاز توزیعی، از عوامل مهم جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی می باشد.

وی ادامه داد: در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک ها اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت ها با استاندارد و دستورالعمل های شرکت ملّی گاز ایران، بازرسی های برنامه ریزی شده از پروژه های فعال، ایستگاه های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: جهت تحقق گازرسانی پایدار و ایمن علاوه بر نشت یابی و ثبت گزارش روزانه و ماهیانه موارد ناایمن شامل علمک معلق، حوضچه شیر بدون درپوش، علمک تصادفی  نیز در اسرع وقت گزارش و رفع عیب می شود.

لازم به ذکر است در سال گذشته، نشت یابی ۳۳ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۸۹۱ هزار علمک و ۴۳۱ ایستگاه تقلیل فشار در سطح استان انجام یافته و کل تاسیسات مناطق ۶ گانه کلانشهر  تبریز به دلیل تراکم جمعیت دوبار نشت یابی شده است.