مدیر کل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی: تراز دریاچه در حال حاضر ۱۲۷۰٫۷۴ سانتی‌متر است
مدیر کل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی: تراز دریاچه در حال حاضر ۱۲۷۰٫۷۴ سانتی‌متر است

مدیر کل بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: تراز دریاچه در حال حاضر ۱۲۷۰٫۷۴ سانتی‌متر است که در مقایسه با اول مهر ۴۳ سانتی‌متر یعنی به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش نشان می‌دهد. به گزارش تایسیز آذربایجان ، خلیل ساعی ،در بازدید خبرنگاران از آخرین  وضعیت دریاچه ارومیه  اظهار کرد: : تراز […]

مدیر کل بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: تراز دریاچه در حال حاضر ۱۲۷۰٫۷۴ سانتی‌متر است که در مقایسه با اول مهر ۴۳ سانتی‌متر یعنی به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، خلیل ساعی ،در بازدید خبرنگاران از آخرین  وضعیت دریاچه ارومیه  اظهار کرد: : تراز اکولوژیک دریاچه برای حیات آرتمیا ۱۲۷۴٫۱ سانتی‌متر است، در حالی که در پنج سال گذشته تراز آن تقریباً ثابت و حدود ۱۲۷۰٫۷۱ تا ۱۲۷۰٫۷۸ سانتی‌متر بوده است.

وی تشریح کرد: اگر تاکنون همه اعتبارات مربوط به دریاچه تخصیص می‌یافت و همه پروژه‌های احیا اجرا می‌شد تراز دریاچه به ۱۲۷۱٫۱۰ می‌رسید و اگر دولت هیچ اقدامی برای احیا انجام نمی‌داد این عدد به ۱۲۶۹٫۸۵ کاهش می‌یافت و دریاچه تبدیل به تالابی کوچک در حد قوری‌گل می‌شد.

وی  بیان کرد: : اگر درجه حرارت در فصول گرم سال مثل سال گذشته باشد به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر‌مکعب تبخیر خواهد شد،از این رو باید راهکاری برای ممانعت از این تبخیر اندیشیده شود.

ساعی در مورد آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: وی با بیان اینکه وسعت دریاچه نسبت به اول مهر ۲ هزار و ۲۷۷ کیلومتر افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر به میزان ۲ میلیارد مترمکعب در دریاچه آب وجود دارد.

 

وی در اخر سخنانش افزود: دریاچه حدود ۱۸ سال پیش و در بهترین وضعیت خود ۳۲ میلیارد متر مکعب آب داشت و تراز آن نیز ۱۲۷۸٫۴۰ سانتی‌متر بود.