مذاکره با ۱۶ کشور برای ایجاد مناطق آزاد مشترک
مذاکره با ۱۶ کشور برای ایجاد مناطق آزاد مشترک

مذاکره با ۱۶ کشور برای ایجاد مناطق آزاد مشترک به گزارش تایسیز آذربایجان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: با ۱۶ کشور دنیا به منظور ایجاد مناطق آزاد مشترک و متناظر مذاکره کرده ایم که بخشی نیز مربوط به منطقه آزاد ارس است که به […]

مذاکره با ۱۶ کشور برای ایجاد مناطق آزاد مشترک

به گزارش تایسیز آذربایجان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: با ۱۶ کشور دنیا به منظور ایجاد مناطق آزاد مشترک و متناظر مذاکره کرده ایم که بخشی نیز مربوط به منطقه آزاد ارس است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

حجت‌الله عبدالملکی عصر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردها، توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس با ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت ایران و جهان در ۴۰ ساله گذشته افزود: در توافق بلندمدت منعقد شده با کشور چین بخش زیادی از همکاری های دو جانبه در چهارچوب مناطق آزاد دو کشور اتفاق خواهد افتاد که این خبر بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی مناطق آزاد است.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت های نرم بین المللی در حوزه اقتصادی گفت: در بهار سال آینده خبرهای خوبی در رابطه با تحولات مناطق آزاد خواهیم داشت.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: تکمیل زیرساخت های سخت اقتصادی بین الملل اعم از خطوط ترانزیتی و کریدورها و همچنین ایجاد مناطق آزاد مشترک و بین الملل در حال انجام است.

عبدالملکی به اهمیت جذب سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری شامل طرح توجیحی اولیه و مجموع تمام مجوزهای مورد نیاز در حال آماده شدن است که فرصت های سرمایه گذاری رونمایی شده در ارس عناوین تعدادی از این طرح ها است و بسته کامل به زودی فراهم می شود تا سرمایه گذاران دیگر مشکلی در بروکراسی و پیچ و خم های اداری نداشته باشند.

وی ایران را کشوری بسیار پرسود برای سرمایه گذاری دانست و گفت: متاسفانه در مجامع بین المللی در این زمینه حضور کم رنگی داشتیم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به مزیت هزینه کم نیروی کار در کشور افزود: در معرفی ظرفیت های کشور برای جذب سرمایه گذاران به دنیا ضعف داریم.

عبدالملکی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و عوامل برگزار کننده نمایشگاه ارس اکسپو گفت: تمام ظرفیت های منطقه آزاد ارس باید به دنیا معرفی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به موضوع دو رویکرد مردمی شدن و جهانی شدن از امسال تاریخ جدیدی در رابطه با مناطق آزاد کشور ایجاد شده است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: دست سرمایه گذاران را میبوسیم چرا که با آورده خود به رشد اقتصادی کشور کمک می کنند.